Ο «λευκός» χώρος και οι οπτικές μεταφορές στη σύγχρονη, έντυπη διαφήμιση: διερεύνηση της αποτελεσματικότητας τους ως προς τη δημιουργία ασιθητικής απόκρισης και απόλαυσης και τη στάση απέναντι στη διαφήμιση και τη μάρκα

Περίληψη

Η οπτική, μεταφορική γλώσσα έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια στην έντυπη διαφήμιση. Ιδιαίτερα μάλιστα σε μια εποχή που οι καταναλωτές βομβαρδίζονται από μια πληθώρα διαφημιστικών μηνυμάτων, οι διαφημιστές αξιοποιούν τις μεταφορές επιδιώκοντας να κερδίσουν την προσοχή, το ενδιαφέρον και να προκαλέσουν τις θετικές στάσεις των καταναλωτών με τη δημιουργικότητα, την αισθητική και τους γρίφους τους. Από την άλλη μεριά, οι καταναλωτές είναι συνηθισμένοι να έρχονται σε επαφή με καλαίσθητες και «έξυπνες» διαφημίσεις που είναι «ανοικτές» σε πολλές, διαφορετικές ερμηνείες. Αυτού του τύπου οι διαφημίσεις δεν επιδιώκουν να προβάλλουν με άμεσο τρόπο το προϊόν, αλλά να εκφράσουν μια συγκεκριμένη αισθητική και να υποβάλλουν τους θεατές σε μια βαθύτερη διάδραση μαζί τους. Επίσης, δεν υποδεικνύουν στον καταναλωτή τι να σκεφτεί και πώς να ερμηνεύσει το ερέθισμα, αντιθέτως, του αφήνουν χώρο ώστε να καταλήξει στα δικά του συμπεράσματα. Ο αφαιρετικός, ή αλλιώς, μίνιμαλ σχεδιασμός, κυρίως εκφρασμένος μέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Visual metaphorical language has prevailed in print advertising over the last few years. Consumers are bombarded with numerous advertising messages, thus advertisers seek to attract attention, gain interest and generate favorable attitudes with creative, aesthetic and incongruent metaphoric advertisements. At the same time, consumers are accustomed to highly aesthetic and sophisticated advertisements that are open to multiple interpretations. Such type of advertising tries to express a particular sense of aesthetics and subject consumers to deeper elaboration with the message. Metaphoric advertisements neither explicitly promote the product nor tell consumers what to think or how to interpret the stimulus. On the contrary, they allow consumers to reach their own conclusions on their own pace. Abstract or minimal design, mainly expressed via extended “white” space, and visual metaphors constitute two fundamental design tools in print advertising that are characterized by their high aest ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48722
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48722
ND
48722
Εναλλακτικός τίτλος
White space and visual metaphors in contemporary, print advertising: examining their effectiveness in terms of aesthetic response, pleasure, and attitude towards the ad and the brand
Συγγραφέας
Μαργαρίτη, Κωστούλα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών. Τομέας Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Μπουτσούκη Χριστίνα
Ζώτος Γεώργιος
Χατζηθωμάς Λεωνίδας
Σιαμάγκα Νικολέτα
Ανδρονικίδης Ανδρέας
Κοκκινάκη Φλώρα
Πανόπουλος Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Λευκός χώρος; Οπτική μεταφορά; Αισθητική απόκριση; Απόλαυση; Στάση προς τη διαφήμιση; Στάση προς τη μάρκα; Διαφήμιση; Συμπεριφορά καταναλωτή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.