Μελέτη της συμβολής της αντικειμενικής δομημένης αξιολόγησης τεχνικής δεξιότητας (OSATS Objective Structured Assessment of Technical Skill) στην εκπαίδευση και αξιολόγηση τεχνικών και χειρουργικών δεξιοτήτων στην ωτορινολαρυγγολογία

Περίληψη

Η ποιότητα της χειρουργικής εκπαίδευσης και τα προβλήματα που σχετίζονται με αυτήν έχουν αποτελέσει αντικείμενο μελέτης σε διεθνή κλίμακα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ως προς την αξία της προσομοίωσης και της αξιολόγησης χειρουργικών δεξιοτήτων. Βασικοί στόχοι της διατριβής είναι η διερεύνηση της αξιοπιστίας των εργαλείων OSATS στην Ωτορινολαρυγγολογία καθώς και η δυνατότητα χρήσης 3D εκτυπωμένων μοντέλων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Μια σειρά πειραμάτων που περιλάμβαναν εφαρμογές σε ρινολογία και ωτολογία, έλαβε χώρα στη Α’ ΩΡΛ Κλινική Α.Π.Θ. Δύο ομάδες συμμετεχόντων, 24 ειδικευόμενοι και νέοι ειδικοί ΩΡΛ και 11 προπτυχιακοί φοιτητές έλαβαν μέρος στην πειραματική διαδικασία. Μετά από σχετική διδασκαλία, πραγματοποίησαν 5 ασκήσεις : απλή μαστοειδεκτομή και εισαγωγή σωληνίσκου αερισμού από την πρώτη ομάδα, ενδοσκόπηση ρινός, πρόσθιος πωματισμός και αφαίρεση ξένου σώματος ρινός από τη δεύτερη ομάδα. Οι προσπάθειες βαθμολογήθηκαν από δύο παρατηρητές σύμφωνα με τα νέα εργαλεία OSATS για τι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The quality of surgical education and the problems associated with it have been studied internationally. There is no doubt about the value of simulating and evaluating surgical skills. The main objectives of the dissertation are to investigate the reliability of OSATS tools in Otolaryngology as well as the possibility of using 3D printed models for educational purposes. A series of experiments that included applications in rhinology and otology, took place at the 1st ENT Department of the Aristotle University of Thessaloniki. Two groups of participants, 24 trainees and young ENT specialists and 11 undergraduate students took part in the experimental process. After relevant training, they performed five exercises: cortical mastoidectomy and grommet insertion (first group), nasal endoscopy, anterior packing and removal of nasal foreign body (second group). Their performance was scored by two observers according to the new OSATS tools for the respective skills as well as a general, alread ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48140
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48140
ND
48140
Εναλλακτικός τίτλος
Study of the contribution of OSATS (Objective Structured Assessment of Technical Skill) in training and evaluation of technical and surgical skills in otorhinolaryngology
Συγγραφέας
Σταύρακας, Μάριος-Ευστάθιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Αισθητηρίων Οργάνων. Κλινική Α' Ωτορινολαρυγγολογική
Εξεταστική επιτροπή
Κάρκος Πέτρος
Τριαρίδης Στέφανος
Μπαμίδης Παναγιώτης
Κωνσταντινίδης Ιωάννης
Πρίντζα Αθανασία
Ψύλλας Γεώργιος
Παπαναστασίου Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΒασική Ιατρική
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΚλινική Ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
Τρισδιάστατη εκτύπωση; Προσομοίωση στη χειρουργική; Ωτορινολαρυγγολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
125 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.