Περίληψη
Κύριο ερευνητικό στόχο της διατριβής αποτελεί η διερεύνηση και κατανόηση της ολικής εικόνας της Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου και ο προσδιορισμός των παραγόντων, οι οποίοι αναδύονται διεπιστημονικά από τους διαφορετικούς τομείς έρευνας και τεχνογνωσίας, ως εκείνοι οι οποίοι επηρεάζουν την αντίληψη εκπαιδευόμενου και συνδράμουν στην επίτευξη ποιοτικής μαθησιακής εμπειρίας. Το πρώτο μέρος της διατριβής απαντά στην πρόκληση της κατανόησης και διερεύνησης της επίδρασης των διαφόρων διεπιστημονικών παραγόντων στην Ποιότητα Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου. Πραγματοποιείται πρωτότυπη σύνθεση της σχετικής θεωρίας και προτείνεται ένα διαστρωματοποιημένο πλαίσιο αναφοράς Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου, το οποίο αποτελεί ταξινόμηση των διαφόρων παραγόντων σε διαστάσεις επιρροής όπως η τεχνολογία, η υπηρεσία μάθησης, ο σχεδιασμός της διδασκαλίας, η διαδικασία μάθησης και τα μαθησιακά αποτελέσματα, με σκοπό την κατανόηση των ολικών απαιτήσεων Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου. Σε θεωρητικό επίπ ...
Κύριο ερευνητικό στόχο της διατριβής αποτελεί η διερεύνηση και κατανόηση της ολικής εικόνας της Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου και ο προσδιορισμός των παραγόντων, οι οποίοι αναδύονται διεπιστημονικά από τους διαφορετικούς τομείς έρευνας και τεχνογνωσίας, ως εκείνοι οι οποίοι επηρεάζουν την αντίληψη εκπαιδευόμενου και συνδράμουν στην επίτευξη ποιοτικής μαθησιακής εμπειρίας. Το πρώτο μέρος της διατριβής απαντά στην πρόκληση της κατανόησης και διερεύνησης της επίδρασης των διαφόρων διεπιστημονικών παραγόντων στην Ποιότητα Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου. Πραγματοποιείται πρωτότυπη σύνθεση της σχετικής θεωρίας και προτείνεται ένα διαστρωματοποιημένο πλαίσιο αναφοράς Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου, το οποίο αποτελεί ταξινόμηση των διαφόρων παραγόντων σε διαστάσεις επιρροής όπως η τεχνολογία, η υπηρεσία μάθησης, ο σχεδιασμός της διδασκαλίας, η διαδικασία μάθησης και τα μαθησιακά αποτελέσματα, με σκοπό την κατανόηση των ολικών απαιτήσεων Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου. Σε θεωρητικό επίπεδο, η πρωτότυπη σύνθεση της σχετικής βιβλιογραφίας και το προτεινόμενο πλαίσιο αναφοράς συνεισφέρουν στη μελέτη και επανεξέταση της Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου που συμμετέχει σε ένα σενάριο τεχνολογικά ενισχυμένης μάθησης, λαμβάνοντας υπόψη διεπιστημονικές διαστάσεις και παράγοντες όπως η τεχνολογία, η παρεχόμενη υπηρεσία, ο διδακτικός σχεδιασμός, η μαθησιακή διαδικασία και τα μαθησιακά αποτελέσματα. Η ακολουθούμενη διαστρωματοποιημένη προσέγγιση στο προτεινόμενο πλαίσιο αναφοράς επιτρέπει στους ερευνητές να αποφασίζουν ποιοι παράγοντες είναι πιο συναφείς και μπορούν να μετρηθούν για τις συγκεκριμένες συνθήκες μάθησης, καθώς και να επιλέξουν τις αντίστοιχες μεθόδους αξιολόγησης και μέτρησης. Η έρευνα επικεντρώνεται στην Ποιότητα Εμπειρίας που αντιλαμβάνεται ο Εκπαιδευόμενος και παρέχει στους λοιπούς εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως το διδακτικό προσωπικό, οι σχεδιαστές μαθημάτων και τα διοικητικά όργανα του ιδρύματος, γνώση των παραγόντων που επηρεάζουν την Ποιότητα Εμπειρίας του Εκπαιδευόμενου με σκοπό την ενίσχυση και βελτίωση της παρεχόμενης μαθησιακής εμπειρίας. Η ποικιλομορφία των επιρροών και η υποκειμενική τους φύση οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι εφικτή η υιοθέτηση γενικού μοντέλου για την αξιολόγηση και τη μέτρηση της Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου. Ανάλογα με τις συγκεκριμένες συνθήκες μάθησης και τους υπάρχοντες περιορισμούς, ενεργοποιούνται συγκεκριμένοι παράγοντες επιρροής οι οποίοι αναγνωρίζονται ως πιο σημαντικοί και συναφείς για την εξήγηση της Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου, οδηγώντας στην πραγμάτωση ενός μοντέλου έρευνας με βάση το προτεινόμενο πλαίσιο αναφοράς. Στα πλαίσια της διατριβής προτείνεται μία μεθοδολογία πραγμάτωσης μοντέλου με βάση το πλαίσιο αναφοράς, την οποία μπορούν να ακολουθήσουν οι ερευνητές με στόχο την πρακτική διερεύνηση της Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου που μετέχει σε κάποιο σενάριο μάθησης. Στο δεύτερο μέρος της διατριβής, πραγματοποιήθηκε εμπειρική διερεύνηση του θεωρητικού διαστρωματοποιημένου πλαισίου αναφοράς Ποιότητας Εμπειρίας Εκπαιδευομένου, μέσω της διεξαγωγής μελετών χρηστών για συγκεκριμένα σενάρια τεχνολογικά ενισχυμένης μάθησης, ακολουθώντας τη μεθοδολογία πραγμάτωσης μοντέλου. Τα ευρήματα της εμπειρικής έρευνας συνεισφέρουν στην εικόνα που έχουν οι εμπλεκόμενοι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σχετικά με την ανάπτυξη σεναρίων μάθησης που συνδυάζουν την παραδοσιακή μορφή εκπαίδευσης με πιο ευέλικτες μορφές που συνεπάγονται ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και τον αντίκτυπό τους στην αντίστοιχη Ποιότητα Εμπειρίας. Τα αποτελέσματα των μελετών χρηστών δείχνουν ότι η Ποιότητα Εμπειρίας Εκπαιδευόμενου μπορεί να διερευνηθεί και να μετρηθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο από ένα υποσύνολο παραγόντων επίδρασης που ενεργοποιούνται από το πλαίσιο αναφοράς, ανάλογα με τις συγκεκριμένες συνθήκες μάθησης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main research objective of this thesis is to understand the big picture of Quality of Learner Experience (QoLE) and identify influence factors across involved fields of research and expertise, and how these factors couple together in order to offer a qualitative holistic learning experience. In the first part of the thesis, an original synthesis of related theory is presented, and a reference layered framework is proposed, which illustrates a taxonomy of QoLE influencers according to identified quality dimensions. From a theoretical perspective, synthesis of related literature and proposed framework allow researchers to explore and rethink Quality of Experience of Learner participating in a technology-enhanced learning scenario in higher education, taking into account cross-disciplinary dimensions and factors, such as technology, quality of service, instructional design, learning process and learning outcomes. Layered approach followed on proposed reference framework, enable resear ...
The main research objective of this thesis is to understand the big picture of Quality of Learner Experience (QoLE) and identify influence factors across involved fields of research and expertise, and how these factors couple together in order to offer a qualitative holistic learning experience. In the first part of the thesis, an original synthesis of related theory is presented, and a reference layered framework is proposed, which illustrates a taxonomy of QoLE influencers according to identified quality dimensions. From a theoretical perspective, synthesis of related literature and proposed framework allow researchers to explore and rethink Quality of Experience of Learner participating in a technology-enhanced learning scenario in higher education, taking into account cross-disciplinary dimensions and factors, such as technology, quality of service, instructional design, learning process and learning outcomes. Layered approach followed on proposed reference framework, enable researchers to decide on which factors are more relevant and can be measured for their specific learning settings, as well as to choose corresponding assessment methods and measurement metrics. This study focus on learner’s perceived Quality of Experience and thus aspires on providing teaching staff, course designers and managing corps with insight into those factors that influence QoLE in a view to enhance provided learning experience. Research results can help tertiary institutions designing institutional policies related to deployed instructional models and courses delivery methods. Exploring QoLE with user studies aspires to raise students' awareness and perceptions as to the value of their learning experiences and put learner in the heart of a learning service. Diversity of influencers and their subjective nature lead in concluding that a single recipe for assessing and measuring QoLE is not feasible. Depending on specific learning settings and study conditions, specific influence factors are activated and are identified as more important and relevant for explaining QoLE, thus resulting in an instantiation model of proposed framework comprising factors not necessarily from all dimensions. A set of instantiation guidelines is thus formulated, someone can follow in order to instantiate a research model for the evaluation and measurement of QoLE for specific technology-enhanced learning scenario, based on the proposed reference framework. In the second part of thesis, QoLE is empirically investigated in specific technology-enhanced learning scenarios. Instantiation of proposed framework into research models (following formulated instantiation guidelines) depending on specific learning settings, available resources and learners' willingness to participate in the whole process was elaborated. In practice, this means capturing and quantifying learners' perceptions and feelings which are subjective and volatile. In order to carry out this task, real field user studies and surveys were designed and conducted aiming to collect learners' perceptions, opinions and emotions and proceeded with data analysis and evaluation deploying quantitative methods. Findings of empirical investigation provide involved in higher education stakeholders with insight concerning the deployment of blended learning scenarios in traditional classes and corresponding Quality of Learner Experience. Conducted user studies results, illustrate that QoLE can be explored and assessed at satisfactory level by influence factors activated from the reference framework, depending on specific learning settings.
περισσότερα