Η ευδαιμονία ως σκοπός της παιδείας στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού και του νεοελληνικού διαφωτισμού

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή αποτελείται, πέραν της Εισαγωγής, από δύο Μέρη και ένα Παράρτημα. Το Α΄ Μέρος αφορά στον ευρωπαϊκό Διαφωτισμό ως πνευματικό κίνημα και τις διαστάσεις που πήρε στο πλαίσιό του η ιδέα της ευδαιμονίας ως σκοπός της παιδείας. Το Β΄ Μέρος αφορά στο πώς οι Έλληνες λόγιοι του νεοελληνικού Διαφωτισμού, και ιδιαίτερα οι λόγιοι που εντάσσονται στον κύκλο του Αδαμάντιου Κοραή, προσέγγισαν την ιδέα της ευδαιμονίας ως σκοπό της παιδείας. Στη διατριβή διερευνάται υπό ποίαν έννοια νοείται ειδικά για τους Έλληνες η παιδεία ως μέσο ευδαιμονίας, καθώς νοείται πρωτίστως ως μέσο πνευματικής και πολιτικής απελευθέρωσης. Η παιδεία που οδηγεί στην πρόοδο και την ευδαιμονία και έχει ως προϋπόθεση την ελευθερία θα πρέπει να έχει ως περιεχόμενο την ηθική φιλοσοφία, την πολιτική φιλοσοφία και μια κατάλληλα δομημένη χριστιανική αγωγή. Στο Α΄ Μέρος, που περιλαμβάνει 4 κεφάλαια, παρουσιάζεται το πρόβλημα της ευδαιμονίας στον ευρωπαϊκό Διαφωτισμό σε σχέση με την παιδεία, προκειμένου να διαπιστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The Ph.D. Thesis consists, in addition to the Introduction, of two Parts and one Appendix. Part One deals with European Enlightenment as a spiritual movement and the dimensions that the idea of eudaimonia as an aim of education has taken in its context. Part Two deals with how Greek scholars of Modern Greek Enlightenment, and especially scholars within the ideological circle of Adamantios Korai, approached the idea of eudaimonia or “happiness on earth” as the object of education. The thesis explores the meaning of education specifically for Greeks as a means of happiness, as it is primarily understood as a means of spiritual and political liberation. Education can lead to prosperity and prosperity, which is conditionally based on freedom, both political and individual, should be pursued through an educational content of both moral philosophy, political philosophy, and a properly structured Christian education. Part One, which contains 4 chapters, presents the problem of European Enligh ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47022
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47022
ND
47022
Εναλλακτικός τίτλος
Eudaimonia as an aim of education in the context of the european and the greek enlightenment
Συγγραφέας
Χριστοδουλίδου, Όλγα (Πατρώνυμο: Κώστας)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Δελλής Ιωάννης
Δημητρακόπουλος Ιωάννης
Πέτσιος Κωνσταντίνος
Μπουζάκης Ιωσήφ
Νικολάου Γεώργιος
Τεμπέλης Ηλίας
Φωτόπουλος Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ευδαιμονία; Διαφωτισμός; Ηθική φιλοσοφία; Πολιτική φιλοσοφία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
381 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)