Ντίβες, θέαμα και πόζα: η πρακτική του καμπ και το κουήρ κοινό στις περιοδείες σύγχρονων μουσικών καλλιτέχνιδων

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή προσεγγίζει τις κοινές συνιστώσες που έχουν οι ντίβες της μουσικής με τα queer κοινά μέσω της παραστασιολογίας του καμπ και των πολιτικών δομών της σύγχρονης παγκόσμιας γκέι κουλτούρας. Εξετάζοντας τους θεματικούς άξονες που διέπουν το μοτίβο λατρείας της ντίβας και του camp στο συγκείμενο του σύγχρονου περιοδεύοντος θεάματος σε αρένες/στάδια, η εν λόγω έρευνα εντοπίζει στα θεάματα αυτά τις queer πρακτικές—παραδόσεις, στιλιστική παραστατικότητα, κοινωνικο-πολιτισμικές εκφράσεις και αναφορές—οι οποίες τόσο πηγάζουν όσο και απευθύνονται στο queer κοινό, αποτελώντας τη βάση της μακρόχρονης σχέσης μεταξύ της φιγούρας της ντίβας και της queer κουλτούρας. Παράλληλα, το έργο αυτό εμβαθύνει στις παγκόσμιες περιοδείες queer ειδώλων της μουσικής σκηνής, όπως η Madonna, η Kylie Minogue, η Beyoncé και η Lady Gaga, με στόχο να καταγράψει την ιστορική, πολιτική και πολιτισμική συγκειμενικότητα των πρακτικών σε σχέση πάντα με την παραγωγή και προώθηση πολιτισμικού περιεχομένου καθώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis approaches the interrelation between music divas and queer audiences through the perspectives of camp performance and the politics of contemporary global gay culture. By examining the concepts of diva worship pattern and camp fandom within the context of the modern arena concert tour, this research traces in diva spectacles those queer praxes (i.e. traditions, styles, fashions, mannerisms, and socio-cultural references) that address and appeal to queer audiences, and constitute the fundamental basis of the long-established diva-queer culture relationship. The project taps into contemporary tour shows by queer music icons, such as Madonna, Kylie Minogue, Beyoncé, and Lady Gaga, in an attempt to annotate, historicize, and contextualize the said praxes with regard to cultural production and audience reception. Regarding queer audiences, this dissertation further draws from the field of popular culture and, more specifically, fan theory to propose the concept of audience drag, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46154
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46154
ND
46154
Εναλλακτικός τίτλος
Strut, sing, slay: Diva camp praxis and queer audiences in the arena tour spectacle
Συγγραφέας
Χατζηπαπαθεοδωρίδης, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Φίλιππος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Αμερικάνικης Λογοτεχνίας
Εξεταστική επιτροπή
Δέτση Ζωή
Μπλατάνης Κωνσταντίνος
Ντόκου Χριστίνα
Θεοδοσιάδου Γεωργία
Ραπατζίκου Τατιανή
Σαμπατακάκης Γεώργιος
Howard John
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Ερμηνευτικές τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Καμπ; Κουηρ θεωρία; Θεωρία περφόρμανς; Συναυλιακή δραστηριότητα; Κοινό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.