Όψεις της γυναικείας επιχειρηματικής δραστηριότητας: ελληνίδες εκδότριες στον οθωμανικό χώρο (1887 - 1922)

Περίληψη

Η επιχειρηματική διάσταση της γυναικείας εκδοτικής δραστηριότητας στο γύρισμα του 20ού αιώνα στην οθωμανική επικράτεια, συνιστά μια προσπάθεια ανάδειξης του χώρου του γυναικείου περιοδικού Τύπου ως το κατεξοχήν βήμα εξόδου των καλλιεργημένων και ολοένα περισσότερο μορφωμένων γυναικών από την προστατευμένη ιδιωτική στην απαιτητική δημόσια σφαίρα. Η διαρκής προσπάθεια των εκδοτριών αυτών, τόσο μέσα από το δημοσιευμένο έργο τους και την πρόσληψή του στα διάφορα έντυπα της εποχής, όσο και μέσα από την προσωπική, οικογενειακή, κοινωνική και επιχειρηματική τους δράση αλλά και τις «προγραμματικές» τους δεσμεύσεις, διαμορφώνει τη φυσιογνωμία των εντύπων τους και κατά πόσο αυτά έχουν τη δυνατότητα να ικανοποιούν εκτός από την ιδεολογία και τις φιλοδοξίες τους, επαρκείς συνθήκες για επιβίωση, επιβεβαίωση και αποδοχή.Αρκετές από αυτές τις εκδότριες επιχειρηματίες, προέρχονται από το χώρο της εκπαίδευσης και λόγω της αυξανόμενης εγγραμματοσύνης, σε συνδυασμό και με τις επαφές τους με δίκτυα -κοιν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The entrepreneurial dimension of the women's publishing activity at the turn of the 20th century on Ottoman territory was an effort to promote the field of women's press as the most important step towards the exit of, cultivated and increasingly educated women, out of the protected private environment and into the challenging public sphere. The continuous efforts of these publishers, through the perception of their publications by the various prints of the period, as well as through their personal, family, social and business activities and their "programmatic" commitments, shaped the personality of their publications and whether they had the potential for corporate survival, confirmation and acceptance in addition to adhering to their own ambitions and ideology. Several of these female publishers came from the field of education. Because of their increasing literacy, combined with their contacts through social, financial and religious networks as well as similar businesses, they were ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44850
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44850
ND
44850
Εναλλακτικός τίτλος
Aspects of female entrepreneurial activity: greek publishers in the ottoman empire (1887 - 1922)
Συγγραφέας
Αναγνωστοπούλου, Χρυσούλα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Δαλακούρα Αικατερίνη
Ντενίση Σοφία
Χταζηιωάννου Μαρία - Χριστίνα
Βαφέας Νικόλαος
Θεμοπούλου Αιμιλία
Κάννερ Έφη
Φούκας Βασίλης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γυναικεία εκδοτική δραστηριότητα; Γυναικείος περιοδικός Τύπος; Γυναικεία επιχειρηματικότητα; Αναγνωστικό κοινό
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
458 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)