Μία αξιολόγηση της ρητής και υπόρρητης διδασκαλίας στα πλαίσια της συζήτησης διεπαφών
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present study extends previous research on implicit learning and teaching conditions and compares the relative effects of 2 types of instruction, i.e. Structured Input (labelled SI), and Typographical Input Enhancement (TIE) & Input Flood (labelled IF), targeted to the acquisition of the regular English Past Simple Tense –ed by young Greek L1 3rd-grade Primary State School learners of English. A pilot study and a main study were designed and implemented. Only the findings of the main study are reported in the present thesis. Accordingly, in the main study 41 8-year-old classroom learners of English were assigned to 1 of 2 instructional treatment conditions: SI group, TIE & IF (IF group). A Control (C) group of learners who only participated in the assessment measures was also incorporated in the research design. Pre-tests and post-tests included interpretation and production tasks. These tasks were very similar to those used in research within the Input Processing (IP) and Processi ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.33 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.