Ο ναός του Αγίου Ανδρέα στις Τρεις Εκκλησίες στα Περλεγγιάνικα Κυθήρων και η μνημειακή ζωγραφική του 13ου αιώνα στα Κύθηρα

Περίληψη

Ο ναός του Αγίου Ανδρέα στις «Τρεις Εκκλησίες» στα Περλεγγιάνικα Κυθήρων και η μνημειακή ζωγραφική του 13ου αιώνα στα ΚύθηραΗ εικονογραφική και τεχνοτροπική μελέτη του τοιχογραφικού διακόσμου του Αγίου Ανδρέα στα Περλεγγιάνικα Κυθήρων, βόρειου ναού ενός συγκροτήματος δύο ναών και ενός ενδιάμεσου κτίσματος, αδιευκρίνιστου χαρακτήρα, είχε στόχο τον καθορισμό (α) του χαρακτήρα των τοιχογραφιών, (β) τον εντοπισμό των εικονογραφικών και τεχνοτροπικών προτύπων και παραλλήλων τους, (γ) την περιγραφή του καλλιτεχνικού εργαστηρίου που τις φιλοτέχνησε και τέλος (δ) τη σκιαγράφηση του κτητορικού περίγυρου ίδρυσής του. Συγχρόνως, στόχος ήταν η ένταξή τους στην κυθηραϊκή αγιογραφική δραστηριότητα του 13ου αιώνα και ειδικότερα η σχέση τους με τους υπόλοιπους 24 ναούς της ίδιας εποχής, προκειμένου να διαμορφωθεί με όσο το δυνατόν τεκμηριωμένο τρόπο το ευρύτερο καλλιτεχνικό και κτητορικό περιβάλλον κυρίως κατά τα χρόνια 1275-1308 περίοδος επαναφοράς των Κυθήρων στη βυζαντινή επικυριαρχία. Για την επίτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The church of Hagios Andreas at “Treis Ekklesies” in Perlengianika, Kythera and the monumental painting of 13th century in Kythera This iconographic and stylistic study of the painted decoration of the church of Hagios Andreas at Perlengianika, Kythera, i.e. the north church of a complex of two churches and an undetermined intermediate building, was undertaken in order (a) to ascertain the style of the wall-paintings, (b) to determine their iconographic and stylistic prototypes and parallels, (c) to describe the art workshops that created them, and, lastly, (d) to outline the environment which led its founder to its establishment. Another goal was to ascertain the wall-paintings’ position within the artistic activity of Kythera in the 13th century and in particular, their relationship to the other twenty-four churches of the same era, so as to determine in as substantiated as possible manner the broader artistic and social environment especially in the years 1275-1308, which witnessed ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41558
ND
41558
Εναλλακτικός τίτλος
The church of Hagios Andreas at Treis Ekklesies in Perlengianika, Kythera and the monumental painting of 13th century in Kythera
Συγγραφέας
Μπίθα, Ιωάννα Παναγιώτης
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Βυζαντινής Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παναγιωτίδη Μαρία
Βοκοτόπουλος Παναγιώτης
Καλοπίση - Βέρτη Σοφία
Κωνσταντουδάκη - Κιτρομηλίδου Μαρία
Κέπετζη Βικτώρια
Σέμογλου Αθανάσιος
Δρακοπούλου Ευγενία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Άλλες Φυσικές Επιστήμες
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Βυζαντινή ζωγραφική; Βυζαντινές τοιχογραφίες; 13ος αιώνας; Κύθηρα; Μονεμβασία; Μάνη απόστολος Ανδρέας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2τ (Α' τόμος xl, 464 σ ; Β' τόμος 289 σ.), εικ., χαρτ., σχημ.