Εκπαίδευση και εθνογλωσσική ενσωμάτωση ξενόφωνων πληθυσμών στην Ελλάδα την περίοδο 1912-1940

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η συγκριτική ανάλυση της πολιτικής και των μηχανισμών - μεθόδων που χρησιμοποίησε το ελληνικό κράτος μέσω του εκπαιδευτικού του θεσμού για τον εξελληνισμό των ξενόφωνων πληθυσμών των Νέων Χωρών, την περίοδο 1912-1940, για τη διάδοση ή/και επιβολή της ελληνικής εθνικής ταυτότητας σε αυτούς και, εν τέλει, για την ενσωμάτωση ή την αφομοίωσή τους στο εθνικό σώμα. Στο ερευνητικό αυτό πλαίσιο ασχοληθήκαμε με την περιγραφή των συνθηκών εμφάνισης των μειονοτήτων στην Ελλάδα και των πληθυσμιακών τους δεδομένων και συγκεκριμένα της θρησκευτικής μειονότητας των Μουσουλμάνων στη Θράκη και των γλωσσικών μειονοτήτων των Σλαβοφώνων της Δυτικής Μακεδονίας, των Κουτσόβλαχων της Ηπείρου και της Μακεδονίας και των Τσάμηδων της Θεσπρωτίας. Στη συνέχεια, επιχειρήσαμε να καταδείξουμε τη συνάρμοση του εθνικού κράτους και του εθνικού εκπαιδευτικού συστήματος και αναλύσαμε συναφείς όρους, όπως του «έθνους», του «εθνικισμού» και της «εθνικής ταυτότητας», δίνοντας έμφαση στα στοιχεία πο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the thesis was a comparative analysis of policies and mechanisms, methods used by the Greek State through Education aiming at the Hellenization of the Xenophon populations of the New Territories, during the period 1912-1940, for the dissemination and / or enforcement of the Greek national identity upon them and, ultimately, to integrate or assimilate them in the national body. In this framework, we dealt with the description of the conditions under which the appearance of minorities in Greece took place, the population data and in particular, of the religious minority of the Muslims in Thrace and of the linguistic minorities of the Slavophones in the West Macedonia, of the Koutsovlach in Epirus and Macedonia and of the Chams in Thesprotia. Then, we attempted to exhibit the relationship between the nation state and the national education system and we analyzed related terms, such as "nation", "nationalism" and "national identity", emphasizing the elements that formed the Gre ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40194
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40194
ND
40194
Εναλλακτικός τίτλος
Education and ethno-linguistic integration of xenophon populations in Greece during the period 1912-1940
Συγγραφέας
Παυλίδου, Ευθυμία (Πατρώνυμο: Παύλος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τζήκας Χρήστος
Γρόλλιος Γεώργιος
Χαραλάμπους Δημήτριος
Μουρέλος Ιωάννης
Ηλιάδου - Τάχου Σοφία
Καραφύλλης Αθανάσιος
Φούκας Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Έθνος; Εθνικισμός; Εθνική ταυτότητα; Μειονότητες; Μουσουλμάνοι; Σλαβόφωνοι; Κουτσόβλαχοι; Τσάμηδες; Εξελληνισμός; Ενσωμάτωση; Αφομοίωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
583 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)