Η μελωδική γραμμή και η φωνητική γραφή στις όπερες του Σπύρου Σαμάρα: μουσικοδραματολογική ανάλυση και αισθητική ερμηνεία

Περίληψη

Το αντικείμενο μελέτης της διατριβής είναι η θεώρηση της μελωδικής γραμμής και της φωνητικής γραφής σε όλες τις σωζόμενες όπερες του Σαμάρα. Οι βασικοί στόχοι του θέματος της διατριβής είναι: Α) Να ερευνηθεί στις όπερες του Σαμάρα: •Ο μελωδικός πλούτος σε συνδυασμό με την αρμονική σκέψη, την ενορχήστρωση και γενικότερα τις συνθετικές «κατασκευαστικές» του επιλογές.•Όλο το φάσμα της φωνητικής γραφής, από τη δομική και μορφική ανάλυσή της μέχρι τον προσδιορισμό των φωνών και των ηχοχρωματικών απαιτήσεων. •Οι αισθητικές τάσεις, η δραματουργία και οι υφολογικές επιλογές του συνθέτη.Β) Να τεθούν παράλληλα ζητήματα προβληματικής για: •την ιστορικότητα των έργων σε συνάρτηση με την καλλιτεχνική δυναμική που ανέπτυξε ο συνθέτης, εν μέσω οργιαστικών μουσικών εξελίξεων, στην άκρως ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά των λυρικών θεάτρων (από την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, μέχρι την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου). •τη συμβολή του Σαμάρα στην ιταλική και τη γαλλική όπερα, και γενικότερα στη φωνητική τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The object of the present thesis is the reviewing of the melodic line and the vocal writing of the seven surviving operas by the great Greek composer Spyros Samaras (1861-1917) and furthermore their musical and aesthetic evaluation. Parallel issues are also examined about:•The historical context of his operas in connection to the composer’s artistic momentum, during a period of multiple musical and aesthetical endeavors in a highly competitive global opera market, from Europe and Latin America up to Alexandria in Egypt.•The contribution of Samaras to the Italian and French opera, and generally to the vocal art of the opera.•Some unilateral and limited characterizations attributed to him such as "composer of the anthem of the Olympic Games" and/or "one of the pioneers of verismo" in comparison to his extensive gamut of operas.•The launch of his operas in contrast with the dismal situation of the Greek reality.The thesis is divided into four basic parts as follows:Part One: “The Histori ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39654
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39654
ND
39654
Εναλλακτικός τίτλος
The melodic line and the vocal writing in the operas of Spyros Samaras: musical and dramaturgical analysis – aesthetical interpretation
Συγγραφέας
Φιστουρής, Δημοσθένης (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ψυχοπαίδη Ολυμπία - Φράγκου
Τσέτσος Μάρκος
Μαλιάρας Νίκος
Lerch-Καλαβρυτινού Irmgard
Αλεξιάδης Μηνάς
Φούλιας Ιωάννης
Μουρίκη Αλεξάνδρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Σαμαράς Σπύρος; Σπυρίδων Φιλίσκος Σαμαράς; Όπερες; Φλώρα Μιράμπιλις; Μετζέ; Λιονέλλα; Μάρτυς; Ξανθούλα; Ιστορία αγάπης; Ύμνος Ολυμπιακών Αγώνων; Οριενταλισμός; Εξωτισμός; Βερισμός; Νατουραλισμός; Πεντατονισμός; Πεντατονική κλίμακα; Τροπικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxxvi, 644 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)