Θρησκευτικός γραμματισμός: τρείς περιπτώσεις ορθόδοξου λόγου

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή ασχολείται με το θρησκευτικό Λόγο (religious Discourse) και κατ’ επέκταση το θρησκευτικό γραμματισμό (religious literacy) που υλοποιείται στη χώρα μας, μέσα από τη μελέτη τριών χαρακτηριστικών/διακριτών περιπτώσεων Ορθόδοξου Λόγου. Η ενασχόλησή μας με το θρησκευτικό Λόγο, ως μέρος του ευρύτερου Λόγου, προέρχεται από το ενδιαφέρον μας για την Πράξη, καθώς αυτός διαμορφώνει αλλά και διαμορφώνεται μέσα σε και μέσα από κοινωνικές πρακτικές, με τις οποίες και μέσα από τις οποίες τα υποκείμενα συλλαμβάνουν και επικοινωνούν με έλλογο τρόπο τις ερμηνείες τους για την κοινωνική πραγματικότητα. Οι κοινωνικές, όμως, πρακτικές σχετίζονται σε κάποιο βαθμό με παιδαγωγικές πρακτικές και, συνεπώς, αρθρώνουν αλλά και αρθρώνονται μέσα σε και μέσα από συγκεκριμένους παιδαγωγικούς Λόγους, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι κοινωνικές πρακτικές του Λόγου διαπαιδαγωγούν. Έτσι, ακολουθώντας και τη διεθνή βιβλιογραφία, όπου ο όρος γραμματισμός (literacy) αποτελεί την ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis deals with the religious discourses and by extension with religious literacy implemented in Greece by studying three characteristics/discrete cases of Orthodox discourses. Our engagement with the religious discourse, as part of a more comprehensive discourse, comes from our interest in Praxis, as it shapes and is shaped within and through social practices, by which and through which the subjects capture and communicate in a rational manner their interpretations about the social reality. The social, however, practices are related to some extent with pedagogical practices and, therefore, they articulate and are articulated within and through specific pedagogical discourses, which lead us to conclude that the social practices of the discourse have an extensive pedagogical role. So, following the international discussion, where the term “literacy” is the interpretative matrix for a wider range of social practices, it is demonstrated for Greece -in relation to pedagogical practic ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37284
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37284
ND
37284
Εναλλακτικός τίτλος
Religious literacy: three cases orthodox discourse
Συγγραφέας
Διαμαντής, Φώτιος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαρβάκης Αθανάσιος
Τσιάκαλος Γεώργιος
Τσομπανίδης Στυλιανός
Γρόλιος Γεώργιος
Κωστούλη Τρανταφυλλιά
Τζήκας Χρήστος
Μαρκόπουλος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Θρησκευτικός λόγος; Θρησκευτικός γραμματισμός; Μελέτη περίπτωση; Κριτική ανάλυση λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
458 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)