Η σκοπιμότητα του άγχους και της ηδονής: μία κλαϊνική προσέγγιση στα παραμύθια των Γιάκομπ και Βίλχελμ Γκριμ
Περίληψη
Βασισμένη στην παραδοχή ότι η λογοτεχνία και η ψυχαναλυτική θεωρία λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία αφηγήσεων, η διατριβή αυτή αποτελείται από μία παράλληλη ανάγνωση παραμυθιών που βρίσκονται στις συλλογές των αδερφών Γκριμ και των θεωρητικών κειμένων της πρωτοπόρου ψυχαναλύτριας Μέλανι Κλάιν. Γεννημένη στη Βιέννη το 1882, Η Κλάιν ανατράφηκε σε ένα πολιτισμικό περιβάλλον όπου τα παραμύθια των αδελφών Γκριμ είχαν καθιερωθεί ως το θεμελιώδες ψυχαγωγικό και παιδαγωγικό αφήγημα κατά την παιδική ηλικία. Οι θεωρίες της διαμορφώθηκαν σταδιακά από τις αναλύσεις παιδιών, τα οποία είχαν ανατραφεί στο ίδιο πολιτισμικό πλαίσιο. Αυτή η ιστορική και πολιτισμική πραγματικότητα αντανακλάται εν μέρει σε ορισμένα από τα θεωρητικά της κείμενα καθώς και σε προσφάτως διαθέσιμες κλινικές της σημειώσεις. Και τα δύο αυτά είδη κειμένων διατρέχονται από εικόνες, σύμβολα και δομές, που απαντώνται συστηματικά στα παραμύθια των αδερφών Γκριμ. Υποστηρίζω ότι τα παραμύθια των αδερφών Γκριμ άσκησαν έμμεση αλλά ζ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Based on the presupposition that literature and psychoanalytic theory function as communicating repositories of narratives, this dissertation consists of a parallel reading of paradigmatic texts found in Jacob and Wilhelm Grimm’s Kinder und Hausmärchen, and the theoretical texts by pioneering psychoanalyst Melanie Klein. Born in 1882 Vienna, Klein was brought up in a cultural environment where the Grimm tales had been institutionalized as the primary entertaining and educational narrative for children. Klein’s theories of psychic development stemmed from her analyses of children who were also brought up in a similar cultural milieu. This congruence, I argue, is reflected in some of Klein’s theoretical papers and recently available clinical notes, which are saturated with imagery, symbols and structures often found in the Grimm tales. I contend that the Grimm tales exercised an indirect yet formative influence on Klein’s theories. Simultaneously, however, a synchronic study of the two d ...
περισσότερα
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.39 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.







