ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ- ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ

Περίληψη

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ. ΣΤΟ ΠΟΣΟΤΙΚΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΞΕΤΑΣΘΗΚΑΝ ΤΟΣΟ ΗΑΜΕΣΗ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΕΜΜΕΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΘΕΣΜΟ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ. ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΗΣΑΝ: Α) ΤΟ ΦΥΛΟ ΑΣΚΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ ΤΥΠΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ, Β) ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΤΙΚΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝΔΟΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ. ΣΤΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΣΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΕ Η ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΡΟΥ "ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ" ΣΕ ΨΥΧΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΨΥΧΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE PURPOSE OF THIS PH.D. THESIS IS THE STUDY OF SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL DETERMINANTS OF HIGH SCHOOL STUDENTS' ACTIVE PARTICIPATION IN STUDENT COUNCILS. INTHE QUANTITATIVE PART OF THE RESEARCH THE SURVEY METHOD WAS USED AND STUDIED BOTH THE OFFICIAL AND UNOFFICIAL TYPES OF PARTICIPATION. THE BASIC CONCLUSIONS ARE: A) SEX AFFECTS SYSTEMATICALLY BOTH OFFICIAL AND UNOFFICIAL STUDENT PARTICIPATION IN STUDENT COUNCILS, B) THERE IS A POSITIVE CORRELATION BETWEEN ACTIVE PARTICIPATION AND INTERNAL LOCUS OF CONTROL AS WELL AS SCHOOL PROGRESS AND SENSE OF POLITICAL EFFICACY. IN THE QUALITATIVE PART OF THE RESEARCH THE RHETORICAL MEANING OF THE TERM "STUDENT COUNCILS" WAS STUDIED BY ANALYZING THE ORAL AND WRITTEN SPEECH OF THE STUDENTS. A SYNTHESIS OF THE RESULTS WAS SUCCEDED ON THE BASIS OF THE PSYCHO-SOCIAL TERM ORIENTATION (PSTO).

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3520
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3520
ND
3520
Εναλλακτικός τίτλος
SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL DETERMINANTS OF HIGH SCHOOL STUDENTS' ACTIVE PARTICIPATION IN STUDENT COUNCILS
Συγγραφέας
Θεοδοσοπούλου-Παπαλόη, Βασιλική
Ημερομηνία
1992
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΓΕΩΡΓΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΠΕΖΕΒΕΓΚΗΣ ΗΛΙΑΣ
ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσική συμπεριφορά; Επικοινωνία; ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΑ; ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ; ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ; ΨΥΧΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΛΕΞΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
321 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)