Προσδιοριστικοί παράγοντες δαπανών για εκπαίδευση στην Ελλάδα σε μακροοικονομικό και μικροοικονομικό επίπεδο

Περίληψη

Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την αναδιάρθωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος απαιτούν και την επανεξέταση του τρόπου με τον οποίο, κατανέμονται οι δαπάνες στην εκπαίδευση και προσδιορίζεται το ανθρώπινο κεφάλαιο.Στην Ελλάδα, ανέκαθεν υπήρχε η αυξημένη ζήτηση για την εκπαίδευση και κυρίως για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με παράλληλο αυξημένο ενδιαφέρον και για τις υπηρεσίες της ιδιωτικής εκπαίδευσης “Shadow Education”.Αντικείμενο της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η ολιστική διερεύνηση των προσδιοριστικών παραγόντων των δαπανών της εκπαίδευσης σε μακρο-οικονομικό και μικρο-οικονομικό επίπεδο για την Ελλάδα. Διερευνάται. Πιο συγκεκριμένα, προσδιορίζεται η συνάρτηση της ζήτησης για την εκπαίδευση και στους δύο χρονικούς ορίζοντες, στην πρώτη περίπτωση με βάση την προσέγγιση της ροής (αριθμός εγγραφών) και του συνόλου των δαπανών και στη δεύτερη, με τις δαπάνες εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα, τόσο σε επίπεδο παιδιών (γονείς), όσο και σε επίπεδο ενηλίκων, ανεξάρτητα από τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The economic crisis combined with the restructuring of Greek educational system, demands the re-examination of the way that educational expenditures are allocated and human capital is defined. In Greece, there has always been an increased demand for education, especially for the Tertiary education, followed by a equivalent demand for private education services known as shadow education.The subject of this thesis is to study all those factors that designate education in macro and micro economic level in Greece, in both public and private sectors, both in terms of the state apparatus and individuals. Particular emphasis was given on identifying the expenditure on education at all levels of education (Primary, Secondary, Tertiary and Total). The approach of this thesis is based on the 'Education Based Approach' targeting to a single framework creation to understand modus operandi for Greece. Also Willingness to Pay is scrutinized, as it occupies a central position in the New Consumption T ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34600
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34600
ND
34600
Εναλλακτικός τίτλος
Determinants of educational expenditures in Greece at macro-economic and micro-econimic level
Συγγραφέας
Σολάκη, Μελίνα (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Χονδρογιάννης Γεώργιος
Αρτίκη - Βουδούρη Αγγελική
Σαΐτη Άννα
Θεοδωροπούλου Ελένη
Βαμβακάρη Μαλβίνα
Τσαμαδιάς Κωνσταντίνος
Σαρδιανού Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μάκρο-οικονομικό Eπίπεδο; Μίκρο-οικονομικό Eπίπεδο; Έλεγχος Αιτιότητας του Granger; Έλεγχος συνολοκλήρωσης; Οικονομική Aνάπτυξη; Προθυμία πληρωμής; Συνάρτηση Ζήτησης της Εκπαίδευσης.; Δημόσιες και Ιδιωτικές Δαπάνες Eκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
417 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)