Το ανάγλυφο του Benvenuto Cellini “ Ο Περσέας απελευθερώνει την Ανδρομέδα” (1554) στη Loggia dei Lanzi της Φλωρεντίας: τέχνη, κοινωνία και πολιτική στην εποχή των Μεδίκων

Περίληψη

Ο Cosimo de’ Medici, o οποίος είχε εκλεγεί τον Ιανουάριο του 1537 ως νόμιμος διάδοχος του δολοφονηθέντος πρώτου δούκα της Φλωρεντίας Alessandro, ήταν μια πολυσχιδής προσωπικότητα που χρησιμοποίησε το πολιτιστικό δυναμικό της γενέτειράς του για να προβάλλει την εικόνα της πόλης, του εαυτού του και του καθεστώτος του. Στο πλαίσιο αυτό, ο δούκας ανήγαγε σε αναγνωρίσιμη εικόνα της εξουσίας του τη νίκη στο Montemurlo επί των εξορίστων Φλωρεντινών αριστοκρατών (fuorusciti), οι οποίοι εκστράτευσαν εναντίον του λίγους μήνες μετά την εκλογή του. Η αναφορά στη νίκη αυτή, αν και έμμεση, ήταν σαφής στο έργο Περσέας και Μέδουσα που ο Cosimo I παρήγγειλε στον Benvenuto Cellini για την Piazza della Signoria το 1545. Ο ήρωας που υψώνει την αποκομμένη κεφαλή της Μέδουσας ανακαλούσε τους αποκεφαλισμούς των ηττημένων εξόριστων που είχαν γίνει στην ίδια πλατεία λίγα χρόνια νωρίτερα. Η έρευνα έδειξε ότι Cosimo I δεν θέλησε να εκπέμψει από την ιστορική πλατεία της πόλης το μήνυμα της τελειωτικής ήττας της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Cosimo de’ Medici, who was elected legal successor of the first Duke of Florence, Alessandro, murdered in January 1537, used the cultural potential of his motherland to promote the image of the city, as well as his regime. In this context, the Duke elevated the victory in Montemurlo over the exiled Florentine aristocrats (fuorusciti) - who campaigned against him a few months after his election - to a recognizable image of his power. The group Perseus and Medusa, which Cosimo commissioned to Benvenuto Cellini for the Piazza della Signoria in 1545, had indirect but undeniable references to battle of Montemurlo. Through the gesture of the hero raising the head of Medusa are evoked the beheadings of the defeated exiles that had taken place in the same square a few years earlier. This research proves that Cosimo I de’ Medici did not intend to convey the message of a complete defeat of the Florentine Republic, as has often been argued. The dispute that arose in 1541 between Florence and Ferr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33270
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33270
ND
33270
Εναλλακτικός τίτλος
Benvenuto Cellini’s relief ‘Perseus liberates Andromeda’ (1554) at the Loggia dei Lanzi in Florence: art, society and politics in the Medici era
Συγγραφέας
Ασημακοπούλου, Ιάνθη (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Παυλόπουλος Δημήτριος
Εμμανουήλ Μελίτα
Μαυρομιχάλη Έφη
Κωνσταντουδάκη Μαρία
Ζίας Νίκος
Γαγανάκης Κώστας
Μαρκάτου Δώρα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Φλωρεντία; Περσέας; Απελευθέρωση Ανδρομέδας; Μέδουσα; Μέδικοι; Σημαιοφόρος της δικαιοσύνης; Μανιερισμός; Πολιτιστική πολιτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
622 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)