Οι νέες επικοινωνιακές δεξιότητες στην οικονομική και κοινωνική δράση του πολίτη

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να προβληματικοποιήσει τη συνάρθρωση ανάμεσα στην επικοινωνιακή δεξιότητα και τον πολίτη στις πολιτικές των υπερεθνικών οργανισμών - κυρίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση - και στις εθνικές πραγματώσεις (κυρίως στην ελληνική περίπτωση). Ειδικότερα η παρούσα διατριβή διερευνά τις νέες επικοινωνιακές δεξιότητες του πολίτη ως υπερεθνικές πολιτικές γραμματισμού [literacy] προβληματικοποιώντας τη σχέση του γραμματισμού με την ανάπτυξη, την κοινωνική και πολιτική συμμετοχή. Η διερεύνηση εκκινεί από την παραδοχή πως ο γραμματισμός είναι κοινωνική αλληλεπίδραση με στόχο να εξετασθούν οι πρακτικές γραμματισμού αλλά και οι ιδεολογικοί σχηματισμοί λόγου της πολιτικής κοινωνίας που επιλέγει να ορίσει τις νέες επικοινωνιακές δεξιότητες στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής διά βίου μάθησης. Από την άποψη αυτή το ενδιαφέρον εστιάζεται σε πρακτικές γραμματισμού της πολιτικής κοινωνίας τόσο σε υπερεθνικό όσο και εθνικό επίπεδο, ώστε να διερευνηθεί κατά πόσον οι πρακτικές αυτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis aims at exposing the problematic in the articulation between the communicative skills of the citizen in policies of supranational organizations/institutions -such as the EU- and its national materializations (focusing on the greek case). More specifically this thesis explores the new communicative skills of the citizen as supranational policies of literacy problematizing the relation between literacy and development as well as social and economic participation. Our research commences from the assumption that literacy is primarily a social interaction and aims at examining the literacy practices as well as the ideological formations of discourse of the political society that chooses to define the new educational skills in the framework of European policies of Lifelong learning. From this angle our main interest is focused in literacy practices of the political society in both the national and supranational level so that we can explore up to what extent the practices emancipa ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/33033
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33033
ND
33033
Συγγραφέας
Ιντζίδης, Ευάγγελος (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Καραντζόλα Ελένη
Βιτσιλάκη Χρυσή
Κουζέλης Γεράσιμος
Δοξιάδης Κυριάκος
Καλάντζης Μαίρη
Γεωργαλλίδου Μαριάνθη
Ντάλης Σωτήριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Επικοινωνιακές δεξιότητες; Ιδιότητα του πολίτη; Διά βίου μάθηση; Νέες σπουδές γραμματισμού; Κριτική ανάλυση λόγου; Ευρωπαϊκή Ένωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
5, ix, 329 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.