Η αναγεννησιακή σκέψη και η επίδρασή της στη διαμόρφωση της αγγλικής γλώσσας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή, υπό τον τίτλο «η αναγεννησιακή σκέψη και η επίδρασή της στη διαμόρφωση της αγγλικής γλώσσας», επιχειρεί, από την σκοπιά της αναγεννησιακής επιστημολογίας, να διερευνήσει το πλαίσιο αλληλεπίδρασης μεταξύ φιλοσοφικού και γλωσσικού περιβάλλοντος όσο αφορά στην υπό διαμόρφωση αγγλική γλώσσα της ελισαβετιανής περιόδου. Για τον σκοπό αυτόν, τέθηκε στο στόχαστρο της διερευνητικής ματιάς το περιβάλλον της σαιξπηρικής τραγωδίας «ΑΜΛΕΤ», ακριβώς λόγω της γλωσσολογικής και επιστημολογικής βαρύτητας που φέρει το λογοτεχνικό αυτό έργο. Διότι ο «ΑΜΛΕΤ», ένα κομβικής σημασίας γλωσσικό μετερίζι για την ιστορική εξέλιξη της αγγλικής γλώσσας, συνιστά ταυτοχρόνως και ένα ζωτικής σημασίας φιλοσοφικό μετερίζι άξιο να εκχέει με μεστή πληρότητα το φως που εκπέμπει το ρευστό, στην πολλαπλή του σύλληψη, επιστημολογικό τοπίο της Αναγέννησης. Τοπίο, στο οποίο συνδιαλέγονται η συγχρονία με τη διαχρονία.Κατά την ερευνητική εργασία, ακολουθήθηκε η ιστορική και πραγματολογική μεθοδολογική προσέγγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis, entitled “the Renaissance thought and its effect on the forming of the English Language”, sets on to investigate, from the point of view of renaissance epistemology, the frame of interaction between philosophical and linguistic context as far as the English language of the Elizabethan period -which was being formed at the time- is concerned. For this purpose, it was HAMLET that was chosen to be put under scrutiny, precisely because this is a literary work of supreme linguistic and epistemological importance. Nevertheless, HAMLET, which is considered a leading linguistic bastion of the English language regarding its historical development, constitutes at the same time a vital philosophical bastion capable to reflect in ripe fullness the light emitted by the fluid in its diversity, epistemological terrain of Renaissance. A terrain upon which synchronicity and diachronicity come together.For the needs of the research, it is the historical – pragmatic methodological app ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32831
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32831
ND
32831
Συγγραφέας
Πουλοπούλου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Πελεγρίνης Θεοδόσιος
Πανταζάκος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Μνήμη; Φαντασία; Μελαγχολία; Γλώσσα; Αμφιβολία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι, 358 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)