Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και στην Αγγλία: αρχική εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Στην εργασία αναλύονται τα προγράμματα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών που προορίζονται για την ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της τεχνικής εκπαίδευσης. Διερευνάται επίσης το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των θεσμών για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ίδιας βαθμίδας. Όλα τα στοιχεία που αναφέρονται τοποθετούνται μέσα στο ιστορικό τους πλαίσιο και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, αλλά και της γενικότερης συζήτησης για τα αντίστοιχα θέματα. Αντιστοίχως, διερευνάται η εκπαιδευτική πραγματικότητα της Αγγλίας, όπου μια μορφή επαγγελματικής εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει θεσπισθεί από τις αρχές του 20ου αιώνα, ενώ στην παρούσα φάση επιχειρείται να ενισχυθεί το πρακτικό και σχολικό στοιχείο των σχετικών προγραμμάτων και η ενδοσχολική επιμόρφωση έχει καταστεί αποκλειστική μορφή επιμόρφωσης. Αντίθετα, στην Ελλάδα μέχρι σήμερα απουσιάζουν τα επαγγελματικά κριτήρια στο σχεδια ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis includes a critical analysis f secondary teacher education curricula in Greek universities for those who teach in general secondary education and technical secondary education as well. It is also investigates the institutional context for in service teacher education. All the elements mentioned above are examined in the context of educational policy, in their historical context and in their ideological context. The same elements of English education system are also submitted to critical analysis. In the English education system a kind of professional training for teachers has been established since the beginning of 20th century and in the last twenty years, the enhancement of practical element is being promoted. The school based in service training has become the dominant form. On the contrary, there is a lack of professional element in the teacher education curricula of Greek universities and the in service training passes through a period of transition.
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/32496
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32496
ND
32496
Εναλλακτικός τίτλος
Teacher education in Greece and England: initial education and in service training for secondary teachers
Συγγραφέας
Γεωργιάδης, Μιχαήλ
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Τερζής Νικόλαος
Ξωχέλης Παναγιώτης
Χατζηδήμου Δημήτριος
Παπαναούμ Ζωή
Ζιώγου Σιδηρούλα
Χοντολίδου Ελένη
Βαρμάζης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών; Αρχική εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Συνεχιζόμενη επαγγελματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών; Παιδαγωγική κατάρτιση εκπαιδευτικών; Συγκριτική παιδαγωγική; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
352 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.