Μιμητισμός, διάχυση πληροφοριάς και εξέλιξη αγορών σε κοινωνικά δίκτυα

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στην μελέτη της εξέλιξης ανταγωνιστικών αγορών όταν υποθέσουμε ότι ο οικονομικός ανταγωνισμός επηρεάζεται από ένα κοινωνικό δυναμικό. Υποθέτουμε ότι οι αγοραστές ανήκουν σε ένα κοινωνικό δίκτυο το οποίο θεωρούμε ως αυτοαναφερόμενο σύστημα σχετικώς με τις τάσεις της αγοράς που σχηματίζονται μεταξύ των αγοραστών. Αρχικά, μελετήσαμε την επίδραση της διάχυσης πληροφορίας (diffusion of information) σε αγορές όπου οι συναρτήσεις χρησιμότητας έχουν σταθερή ελαστικότητα αντικατάστασης (constant elasticity of substitution). Η πειραματική ανάλυση σε Πλήρη, Erdοs-Renyi και Scale free γράφους, καταδεικνύουν ότι οι τελικές καταστάσεις εξαρτώνται από τις αρχικές συνθήκες και ανήκουν σε τρεις κατηγορίες: (α) Ομοιογενείς, όπου οι τιμές των προϊόντων είναι ίσες και οι αγοραστές μοιράζουν ισόποσα τον προϋπολογισμό τους μεταξύ των δύο προϊόντων. (β) Ετερογενείς, όπου οι αγοραστές διαμοιράζουν άνισα τον προϋπολογισμό τους μεταξύ των δύο προϊόντων. (γ) Περιοδικές, όπου τα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The focus of the thesis is concentrated on the effect of social influence on the long time behavior of a market when the market prices and the goods' allocation are equilibrated by the law of supply and demand. The central assumption is that the buyers constitute a social network which can be viewed as a self-reference system with respect to the market trends formed among the individuals. First, we study the effect of diffusion on the evolution of a competitive market of two goods and constant elasticity of substitution utility functions. We analyze the distribution of market prices and market share of goods. The experimental analysis in complete, Erdos-Renyi and scale-free graphs demonstrates that the long time states of the market are sensitive to initial conditions and they can be classified into three patterns: (a) Homogeneous, where market prices of the two goods are equal and buyers split equally their budget between the goods. (b) Heterogeneous, where buyers' bids on the two goo ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30848
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30848
ND
30848
Εναλλακτικός τίτλος
Imitation diffusion of information and market evolution in social networks
Συγγραφέας
Σαλαμάνος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας της Πληροφορίας. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Βαζιργιάννης Μιχαήλ
Κουρκουμπέτης Κωνσταντίνος
Σταμούλης Γεώργιος
Ανδρουτσόπουλος Ιωάννης
Βαρλάμης Ηρακλής
Γουνόπουλος Δημήτριος
Μαλεύρης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Διάχυση πληροφορίας; Εξέλιξη αγορών; Κοινωνικά δίκτυα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
130 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)