Ο ήρωας: οπτικοποίηση της δεοντολογίας στην τέχνη και στα media στα τέλη του 20ου αιώνα και στις αρχές του 21ου αιώνα

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποδεικνύει ότι ενώ για τα μοντερνιστικά δεδομένα η τέχνη διοχέτευε την οπτικοποίηση στον ήρωα και έθετε κανόνες στα media, από τα τέλη του 20ού αιώνα και μέχρι σήμερα, τα media εξοπλίζουν με οπτικό υλικό την ενσαρκωμένη δεοντολογία συμπεριφοράς, ώστε ο νέος «ήρωας» να τροφοδοτεί την τέχνη και να την υπεραπλουστεύει με έναν αφοπλιστικό τρόπο, καθώς αυτή έχει χάσει όλο και περισσότερο τα ερείσματα της προς τη ρεαλιστική πραγματικότητα και την παρατήρηση της φύσης. Η οπτικοποίηση του ήρωα μέχρι και τη μοντερνική εποχή ενδύεται τα αντιλημματικά της δάνεια από την ανάλογη ζωγραφική (π.χ. ρομαντικός ήρωας - ρομαντική τέχνη), όπου οι φόρμες καλούνται να υπηρετήσουν την αφήγηση. Κατά αντίθεση, η οπτικοποίηση του ήρωα κατά την Εποχή των Εικόνων (από τα μέσα του 20ού αιώνα και μετά) αντλεί το αντιλημματικό της υλικό από προσομοιώσεις και τεχνικές λύσεις των trivial εικόνων. Δεν υπηρετεί μια συγκεκριμένη αφήγηση, αλλά στοχεύει σε μία πολύσημη συμβολοποιία, με βασική επιδίωξη τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis demonstrates that while for the modernist movement art channeledvisualization in the direction of the hero and set rules for the media, from the late 20th century and to the present day the media equip the embodied norm behaviour with visual material. Thus the new "hero" fuels art and oversimplifies it in a disarming manner, as art has progressively lost its basis in pragmatic reality and nature observation. Until the modernist area the visualization of the hero obtains its perceptual loans from the corresponding painting (e.g., romantic hero-romantic art), where the forms are called to serve the narration. In contrast, the visualization of the hero in the Age of Images (mid-20th century onwards) it derives perceptual material from simulacra and technical solutions of trivial images. This visualization does not serve a particular narrative, but aims at a denotative and connotative symbolization, with its basic pursuit the homogenization of the anthropological and soc ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/28957
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28957
ND
28957
Εναλλακτικός τίτλος
The hero: a visualization of deontology in the art and media at the end of the 20th and early of the 21th century
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Αγνή (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Εξεταστική επιτροπή
Αργυράκη Ρεγγίνα
Πασχαλίδης Γρηγόριος
Σαββόπουλος Χάρης
Λάββα Στυλιανή
Σκυλογιάννης Γεώργιος
Φωκάς Ιωάννης
Χατζησαββίδης Σωφρόνης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Ήρωας; Υπέρ-ήρωες; Αντιήρωας; Τέχνη; Μεταμοντερνισμός; Οπτική κουλτούρα; Οπτική εκπαίδευση; Εικονική πραγματικότητα; Μαζική τέχνη; Νεοφυλετισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
425 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.