Χωρικές επιπτώσεις συστήματος μεταφορών: εφαρμογή στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης

Περίληψη

Η περίοδος κατά την οποία έγινε η εκπόνηση της παρούσας διδακτορικής έρευνας αποτελεί μία περίοδο μεγάλης ιστορικής σημασίας για την Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη. Από τη μία πλευρά, οι χώρες της ευρύτερης περιοχής βρίσκονται σε μία σταδιακή πορεία σύγκλισης με την Ευρωπαϊκή Ένωση που σηματοδοτεί την οριστική απομάκρυνση από τις παλαιότερες δομές ανάπτυξης των σοσιαλιστικά οργανωμένων οικονομιών και την σταθεροποίηση των κοινωνικο-πολιτικών συνθηκών μετά από τις αναταράξεις και τις πολεμικές συρράξεις των τελευταίων δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα. Από την άλλη πλευρά, η εν λόγω πορεία σύγκλισης, καθώς και η γενικότερη αναπτυξιακή πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, φαίνεται να παρεμποδίζεται από την ανάδειξη των συνθηκών της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, οι αρνητικές συνέπειες της οποίας επικεντρώνονται στη μείωση της ανταγωνιστικότητας στις ισχυρές οικονομίες και στη συρρίκνωση των συντελεστών ανάπτυξης στις ασθενέστερες οικονομίες. Παράλληλα, στο πλαίσιο των σύγχρονων Ευρωπαϊκών πολιτικών για ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present PhD thesis was conducted during a period of great significance for the region of South East Europe. On the one hand, the wider region of South East Europe is under gradual accession to the European Union, a fact that comprises a milestone in the process of detachment from the development structures of the ex-socialistic economies and in the stabilization of socio-economic conditions after the recent political turmoil. On the other hand, the global financial crisis seems to have negative effects on the European enlargement and the socio-economic development of the European Union in general. These effects are focused mainly on the diminishment of competitiveness for the stronger economies and the decrease of development perspectives for the weaker ones. Furthermore, in the context of the European transport policies as well as the policies for the promotion of territorial cohesion and socio-economic convergence, it is emphasized the importance of the balanced development of tr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23534
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23534
ND
23534
Εναλλακτικός τίτλος
Spatial impacts of the transport system: Application for the wider region of South-East Europe
Συγγραφέας
Γαβανάς, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης Έργων και Ανάπτυξης
Εξεταστική επιτροπή
Πιτσιάβα-Λατινοπούλου Μαγδαληνή
Παπαϊωάννου Παναγιώτης
Καυκαλάς Γρηγόρης
Νανιόπουλος Αριστοτέλης
Μπάσμπας Σωκράτης
Ναθαναήλ Ευτυχία
Κεχαγιά Φωτεινή
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Σύστημα μεταφορών; Προσπελασιμότητα; Εδαφική συνοχή; Κοινωνικο-οικονομική σύγκλιση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 438 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)