Εφαρμογή και αξιολόγηση προληπτικής παρέμβασης για τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών σε μαθητές της Β' βάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή ανήκει στο πεδίο της έρευνας δράσης και επικεντρώνεται στις πρακτικές πρόληψης της χρήσης ουσιών στο σχολικό πλαίσιο. Στόχος της έρευνας είναι η σύγκριση δύο διαφορετικών προσεγγίσεων πρωτογενούς πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, μέσω της εκτίμησης της αποτελεσματικότητά τους.Συγκεκριμένα, μελετήθηκε η επίδραση δύο προληπτικών παρεμβάσεων που βασίζονται σε διαφορετικό θεωρητικό υπόβαθρο και ακολουθούν διαφορετική μεθοδολογία: της προσέγγισης Ανάπτυξης Δεξιοτήτων (Βιωματικό Μοντέλο) και της προσέγγισης της Ενημέρωσης και Πληροφόρησης (Γνωσιακό Μοντέλο). Στόχος και των δύο παρεμβάσεων είναι η μείωση των παραγόντων κινδύνου που ενοχοποιούνται για τη δημιουργία ανάπτυξης ενός ευνοϊκού πλαισίου για τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και η ενίσχυση ψυχοπροφυλακτικών παραγόντων που θεωρούνται αναχαιτιστικοί της εξάρτησης.Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 93 μαθητές που φοιτούσαν στη β’ τάξη Γυμνασίου κατά τη διάρκεια του σχολικού ακαδημαϊκού έτους 2000-2001. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis concerns prevention of drug abuse in high school settings, using action research methodology. In specific, it aims at comparing the effectiveness of two different approaches of primary prevention of drug abuse. Two preventive interventions were studied. These interventions are based on different theoretical backgrounds and follow different methodologies: The Competence Enhancement (Life Skill Training Model) and the Information Dissemination Approach (Cognitive Model). Both interventions intend to decrease the risk factors that account for the likelihood of drug abuse and to increase the protective factors inhibiting drug addiction.Participants of the research were 93 students who were in the second class of high school. The research took place during the academic year 2000-2001. Students were divided in two experimental groups and one control group. The interventions were carried out in ten 2-hour meetings with each group.The Competence Enhancement Approach relied on exper ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22885
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22885
ND
22885
Εναλλακτικός τίτλος
Implementation and estimation of the effectiveness of drug abuse programmes to second grade students
Συγγραφέας
Μαυραντώνη, Ασπασία (Πατρώνυμο: Αθανάσιος-Απόστολος)
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής
Εξεταστική επιτροπή
Σολδάτος Κωνσταντίνος
Κρεατσάς Γεώργιος
Λύκουρας Ελευθέριος
Κόκκεβη Άννα
Λιάππα Ιωάννα
Αλεβιζόπουλος Γεώργιος
Μαλλιώρη Βηθλεέμ
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Πρόληψη; Χρήση ουσιών; Παρέμβαση; Βιωματικό μοντέλο; Γνωστικό μοντέλο; Κοινωνιομετρική δοκιμασία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
237 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)