Συμβολή στην εξοικονόμηση ενέργειας & στην περιβαλλοντική βελτίωση των σχολικών κτιρίων στην Ελλάδα

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται την ενεργειακή ταξινόμηση και την περιβαλλοντική αξιολόγηση των σχολικών κτιρίων στην Ελλάδα. Η έρευνα βασίστηκε στη συλλογή δεδομένων με τη χρήση ειδικά διαμορφωμένων ερωτηματολογίων ενεργειακής απόδοσης από 1191 σχολικά κτίρια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σε μετρήσεις της ποιότητας του εσωτερικού περιβάλλοντος σε 83 αίθουσες διδασκαλίας. Με την ανάλυση του δείγματος έγινε δυνατή η κατανόηση των παραμέτρων που καθορίζουν την ενεργειακή αλλά και την περιβαλλοντική συμπεριφορά των σχολικών κτιρίων με απώτερο στόχο την επισήμανση τεχνικών και μεθόδων βελτιστοποίησης της απόδοσης τους. Στις καινοτομίες περιλαμβάνονται η δημιουργία σημαντικής βάσης ενεργειακών δεδομένων, η πρότυπη μεθοδολογία ενεργειακής ταξινόμησης των σχολικών κτιρίων σε πέντε (5) κλάσεις, η πρότυπη μεθοδολογία καθορισμού των αντιπροσωπευτικών σχολικών κτιρίων και η εκτενής αξιολόγηση της ποιότητας του αέρα των σχολικών αιθουσών. Η ενεργειακή ταξινόμηση του συνολικού σχο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis deals with the energy classification and the environmental evaluation of the school buildings in Greece. In the field of energy savings, the interest towards the school sector is deeply motivated: schools have standard energy demands and high levels of environmental comforts should be guaranteed. With the participation of 1100 schools from all the prefectures of Greece, energy auditing techniques were used to create a database on the energy use in the school field. The energy performance of the school buildings, in relation to the normalized annual consumption for heating regarding floor area and climatic conditions, was rated using a clustering technique (K-means algorithm) and an energy classification tool developed. The audited school buildings were classified into five energy categories, A, B, C, D and E. To investigate the potential for energy savings a methodology for the definition of the characteristics of the typical building for each energy class of the sch ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22418
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22418
ND
22418
Εναλλακτικός τίτλος
Energy rating and indoor environmental quality of school buildings in Greece
Συγγραφέας
Γαϊτάνη, Νίκη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Διαχείρισης Φυσικών Πόρων και Επιχειρήσεων. Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων
Εξεταστική επιτροπή
Μιχαλακάκου Παναγιώτα
Παταργιάς Παναγιώτης
Σανταμούρης Ματθαίος
Παπαμαρινόπουλος Σταύρος
Τοκμανίδης Κωνσταντίνος
Καραμάνης Δημήτριος
Παραβάντης Ιωάννης
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικά κτήρια; Εξοικονόμηση ενέργειας; Ανάλυση σε κύριες συνιστώσες; Ενεργειακή ταξινόμηση; Ανάλυση συστάδων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
350 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)