Σχεδίαση και αξιολόγηση περιβαλλόντων διαδικτύου για την υποστήριξη της μάθησης με μελέτη περιπτώσεων

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εστιάζει στη μέθοδο της μάθησης με μελέτη περιπτώσεων σε περιβάλλοντα Διαδικτύου και προσπαθεί να εξετάσει, από διαφορετικές οπτικές γωνίες, τη δυναμική μίας συγκεκριμένης μεθόδου γνωστικής υποστήριξης με χρήση ερωτήσεων, οι οποίες έχουν ως στόχο να κατευθύνουν τη σκέψη του μαθητή προς ένα συγκεκριμένο τρόπο επεξεργασίας του διδακτικού υλικού (κατευθυντικές ερωτήσεις). Για τις ανάγκες της έρευνας, αναπτύχθηκε το εκπαιδευτικό περιβάλλον Διαδικτύου eCASE, το οποίο εφαρμόζει τη μέθοδο των περιπτώσεων στη μάθηση σε ασθενώς δομημένα πεδία. Η ανάλυση της επίδρασης της προτεινόμενης μεθόδου γνωστικής υποστήριξης στη μάθηση έδειξε ότι η ενσωμάτωση σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον ερωτήσεων, που ενεργοποιούν στους μαθητές τις γνωστικές διεργασίες που σχετίζονται με την αντίληψη του πλαισίου συνθηκών, μπορεί να ενισχύσει την πρόσκτηση εννοιολογικής γνώσης και την ικανότητα μεταφοράς γνώσης σε νέες καταστάσεις. Ωστόσο, μέσα από μία σειρά ερευνητικών δραστηριοτήτων που πραγματοποι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This work focuses on case-based learning environments on the web and analyzes the potential of a specific method of cognitive scaffolding based on question prompts that direct students toward a certain way of processing the learning material. The eCASE learning environment was developed for the purpose of the study, applying the case method in ill-structured domains. The analysis of the impact of the proposed scaffolding method on learning revealed that the embedding of context-oriented question prompts in a computer-supported learning environment can enhance the learning outcomes in terms of domain conceptual knowledge acquisition and knowledge transfer in a new situation. However, during a series of conducted experiments it became obvious that various factors can affect the impact of question prompts on learning. 1. Students with complex epistemological beliefs about learning believe that knowledge is tentative and they develop a more positive attitude toward learning activities, sim ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/20588
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/20588
ND
20588
Εναλλακτικός τίτλος
Design and evaluation of case-based learning environments on the web
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Παντελεήμων (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσουκαλάς Ιωάννης
Σταμέλος Ιωάννης
Δημητριάδης Σταύρος
Βλαχάβας Ιωάννης
Καρανίκας Κωνσταντίνος
Καμέας Αχιλλέας
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Μάθηση με μελέτη περιπτώσεων; Κατευθυντικές ερωτήσεις; Μάθηση σε ασθενώς δομημένα πεδία; Μάθηση σε συγκείμενο; Τεχνικά υποστηριζόμενη συνεργατική μάθηση; Επιστημολογικές πεποιθήσεις; Μαθησιακό προφίλ; Μεταγνωστικές ικανότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
333 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)