Περίληψη
Συχνό σημείο αναφοράς στις έρευνες για την βελτίωση της απόδοσης των επιχειρήσεων αποτελεί η χρήση του εργατικού δυναμικού και η αύξηση της απόδοσής του. Πολλοί ερευνητές έχουν υποδείξει ότι η χρήση πρακτικών ιοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων ( ΑΠ) επιδρά στην συμπεριφορά και την απόδοση των εργαζομένων της επιχείρησης. Ένα κρίσιμο ερώτημα όμως αποτελεί το ποιές είναι οι επιδράσεις των συνδυασμών διαφόρων πρακτικών της ΑΠ στην απόδοση της επιχείρησης και πώς μπορεί η ΑΠ να αμβλύνει το κενό μεταξύ της πραγματικής απόδοσης του εργαζομένου με την επιθυμητή από την επιχείρηση απόδοση αυτού; Σε αυτό το ερώτημα εστιάζεται η παρούσα έρευνα, η οποία επικεντρώνεται στην διερεύνηση του βαθμού ταύτισης των γνώσεων και ικανοτήτων των εργαζομένων με τις γνώσεις και ικανότητες που επιθυμεί η επιχείρηση να έχουν οι εργαζόμενοι, ώστε να στελεχώσουν αποδοτικά μια θέση εργασίας. Η διερεύνηση του βαθμού ταύτισης βασίζεται στις παρακάτω τρεις πρακτικές της ΑΠ που σχετίζονται άμεσα με τον εργαζόμενο: αξιολόγηση τω ...
Συχνό σημείο αναφοράς στις έρευνες για την βελτίωση της απόδοσης των επιχειρήσεων αποτελεί η χρήση του εργατικού δυναμικού και η αύξηση της απόδοσής του. Πολλοί ερευνητές έχουν υποδείξει ότι η χρήση πρακτικών ιοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων ( ΑΠ) επιδρά στην συμπεριφορά και την απόδοση των εργαζομένων της επιχείρησης. Ένα κρίσιμο ερώτημα όμως αποτελεί το ποιές είναι οι επιδράσεις των συνδυασμών διαφόρων πρακτικών της ΑΠ στην απόδοση της επιχείρησης και πώς μπορεί η ΑΠ να αμβλύνει το κενό μεταξύ της πραγματικής απόδοσης του εργαζομένου με την επιθυμητή από την επιχείρηση απόδοση αυτού; Σε αυτό το ερώτημα εστιάζεται η παρούσα έρευνα, η οποία επικεντρώνεται στην διερεύνηση του βαθμού ταύτισης των γνώσεων και ικανοτήτων των εργαζομένων με τις γνώσεις και ικανότητες που επιθυμεί η επιχείρηση να έχουν οι εργαζόμενοι, ώστε να στελεχώσουν αποδοτικά μια θέση εργασίας. Η διερεύνηση του βαθμού ταύτισης βασίζεται στις παρακάτω τρεις πρακτικές της ΑΠ που σχετίζονται άμεσα με τον εργαζόμενο: αξιολόγηση των εργαζομένων, ανάλυση της εργασίας και εκπαίδευση των εργαζομένων. Στην παρούσα έρευνα προτείνεται τουλάχιστον ένα ερευνητικό μοντέλο για κάθε πρακτική και ειδικότερα, διερευνώνται: i) οι παράγοντες που επιδρούν στην απόδοση των εργαζομένων, ii) οι παράγοντες που σχετίζονται με την θέση εργασίας που στελεχώνει ο κάθε εργαζόμενος και επιδρούν στην απόδοση της επιχείρησης και iii) οι παράγοντες που επιδρούν στην βραχυχρόνια και μακροχρόνια αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης των εργαζομένων. Για την συλλογή δεδομένων για τον έλεγχο των προτεινόμενων ερευνητικών μοντέλων αναπτύχθηκε ένα ερωτηματολόγιο για κάθε πεδίο έρευνας ξεχωριστά. Συνολικά συγκεντρώθηκαν 703 κατάλληλα για ανάλυση ερωτηματολόγια από διευθυντές ή διευθύνοντες συμβούλους ελληνικών επιχειρήσεων. Για τον έλεγχο των προτεινόμενων ερευνητικών μοντέλων, την ανάλυση των δεδομένων και την εξαγωγή των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές απλής περιγραφικής στατιστικής και, κυρίως, τεχνικές πολυ-μεταβλητής ανάλυσης (συστήματα δομικών εξισώσεων). Τα επιμέρους συμπεράσματα της έρευνας υποδεικνύουν πως: i) για να βελτιωθεί η απόδοση των εργαζομένων, θα πρέπει οι δραστηριότητες τους, κατά την εκτέλεση της εργασίας τους, να υποστηρίζονται από την διοίκηση και από το άμεσο Περίληψη ii εργασιακό τους περιβάλλον, ii) για να βελτιωθεί η απόδοση των επιχειρήσεων πρέπει οι θέσεις εργασίας και το εργασιακό περιβάλλον να διαμορφώνονται με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησης και iii) για να είναι αποτελεσματική η εκπαίδευση των εργαζομένων θα πρέπει τα εκπαιδευτικά προγράμματα να σχεδιαστούν έτσι ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους εργαζομένους να χρησιμοποιήσουν στην εργασία τους ότι έχουν μάθει κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης. Με βάση τα παραπάνω, σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μια πρωτότυπη εφαρμογή που εστιάζει στην αξιολόγηση των γνώσεων και ικανοτήτων που κατέχουν οι εργαζόμενοι (υποψήφιοι ή νυν). Σε αυτή την εφαρμογή αξιολογούνται οι γνώσεις και οι ικανότητες των εργαζομένων, αντιπαραβάλλονται με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της θέσης εργασίας που καλούνται να στελεχώσουν, με αποτέλεσμα να εντοπίζονται οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα της βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ώστε να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα τους
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
It has been widely acknowledged that higher firm performance can be achieved through enhancing employee performance. Further, it has been suggested that the utilization of Human Resource Management (HRM) practices affects employee behavior and performance. But, still, there are several issues remaining unanswered regarding which bundles of HRM practices affect firm performance and how HRM can close the gap between the desired employee performance and the actual employee performance. This thesis focuses on these issues, by examining the fit between the actual employee knowledge, skills and abilities with the employee knowledge, skills and abilities that a firm desires from him to possess. Using the following three employeecentered HRM practices namely, employee performance evaluation, job analysis and training and development, the researcher examines the person-to-job fit. In more detail, the following are investigated: i) the factors that affect employee performance, ii) the job-relate ...
It has been widely acknowledged that higher firm performance can be achieved through enhancing employee performance. Further, it has been suggested that the utilization of Human Resource Management (HRM) practices affects employee behavior and performance. But, still, there are several issues remaining unanswered regarding which bundles of HRM practices affect firm performance and how HRM can close the gap between the desired employee performance and the actual employee performance. This thesis focuses on these issues, by examining the fit between the actual employee knowledge, skills and abilities with the employee knowledge, skills and abilities that a firm desires from him to possess. Using the following three employeecentered HRM practices namely, employee performance evaluation, job analysis and training and development, the researcher examines the person-to-job fit. In more detail, the following are investigated: i) the factors that affect employee performance, ii) the job-related factors influencing firm’s performance and iii) the factors that affect employees training and development. The proposed causal models are tested using primary data from Greek firms. In total, 703 usable questionnaires have been returned. Descriptive statistics and Structure Equation Modeling (SEM) are used to analyze the data. The results suggest that i) to enhance employee performance managers have to support employees’ actions, ii) to enhance firms performance managers have to carefully adjust job positions and workplace environments based on the strategic decisions of HR management and iii) in order training programs to be effective, they have to be designed in a way that it will allow employees to transfer its content to their every day job activities. Abstract iv Finally, based on the results of the field study, a prototype tool has been developed to assist the assessment of employee skills, knowledge and personality. The utilization of this tool gives managers the ability to compare employee ’s skills for a specific job, to define the employee ’s training needs and, finally, to evaluate training programs’ effectiveness
περισσότερα