Αριθμητική μελέτη χαρακτηριστικών ροής ανέμου και διασποράς ρυπαντών σε μια τυπική αστική οδική χαράδρα των Αθηνών

Περίληψη

Ο βασικός στόχος της παρούσας διατριβής είναι η αριθμητική μελέτη της ροής του αέρα και της διασποράς ρύπων σε οδικές χαράδρες για διάφορα σενάρια γεωμετριών των οδικών χαραδρών, πνέοντος ανέμου και θερμοκρασιακής διαστρωμάτωσης. Σε αυτά τα πλαίσια αναπτύχθηκε νέος διδιάστατος υπολογιστικός κώδικας ο οποίος έχει την δυνατότητα προσομοίωσης στρωτής ή τυρβώδους ασυμπίεστης συνεκτικής ροής, επιλύοντας τις εξισώσεις Navier-Stokes με την μέθοδο των πεπερασμένων όγκων. Στον υπολογιστικό κώδικα ενσωματώθηκε μια τεχνική τοπικής πύκνωσης του υπολογιστικού πλέγματος με σκοπό την αύξηση της υπολογιστικής ακρίβειας σε περιοχές ιδιαίτερου ενδιαφέροντος με μικρό υπολογιστικό κόστος. Επιπλέον, αναπτύχθηκε μία νέα τεχνική διαχείρισης κεκλιμένων τοιχωμάτων, με σκοπό την επίλυσης της ροής γύρω από καμπυλόγραμμες γεωμετρίες σε καρτεσιανά πλέγματα. Η επίλυση των εξισώσεων ροής πραγματοποιείται με την επαναληπτική σάρωση του υπολογιστικού χωρίου επεκτείνοντας την μεθοδολογία ADI σε μη δομημένα πλέγματα. Η ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main objective of this thesis is the numerical study of airflow and pollutant dispersion within urban street canyons for various scenarios of street geometries, wind characteristics and thermal stratification. In this context, a new two-dimensional flow solver based on the Navier-Stokes equations and the finite volume method was developed to simulate incompressible laminar or turbulent viscous flow fields. The computational code incorporates a local grid refinement technique in order to increase the numerical accuracy in areas of particular interest keeping computational effort low. Additionally, inclined to the flow direction wall boundaries are implemented on Cartesian meshes with the aim to simulate the flow field developed around complex curvilinear geometries. The algebraic system of the discretized differential equations is solved utilizing an extension of the ADI algorithm for unstructured grids, which was also developed. The overall method is extended to three dimensions in ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18449
Εναλλακτικός τίτλος
Numerical Study of Wind Flow Characteristics and Pollutant Dispersion in a Typical Urban Street Canyon of Athens eng
Συγγραφέας
Αγγελίδης, Διονύσιος Ιωάννης
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών
Εξεταστική επιτροπή
ΜΠΕΡΓΕΛΕΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Τσαγγάρης Σωκράτης
Ασημακοπούλου Βασιλική
Ασημακόπουλος Δημοσθένης
Ζερβός Αρθούρος
Παπαντώνης Δημήτριος
Αναγνωστόπουλος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Οδική χαράδρα; Μόλυνση, Αστική; Υπολογιστική ρευστοδυναμική; Ατμοσφαιρική ευστάθεια; Μη δομημένα καρτεσιανά πλέγματα; Πεπερασμένοι όγκοι, Μέθοδος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
464 σ., εικ.