Η θέση του ξένου στο μύθο: Το παράδειγμα της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας και οι διαπολιτισμικές προεκτάσεις

Περίληψη

[…] Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η ανάδειξη της σχέσης που υπάρχει μεταξύ ταυτότητας - ετερότητας. Παρουσιάζεται η διαλεκτική που αναπτύσσεται μεταξύ των παραπάνω εννοιών κάτω από τις συνθήκες της σύγχρονης πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Μέσα από την προσέγγιση της σχέσης που υπάρχει μεταξύ ταυτότητας και ετερότητας, αναπτύσσεται μια διαλεκτική σχέση με κοινωνικές προεκτάσεις που οδηγεί στο συμπέρασμα για την ανάγκη της δημιουργικής συμβίωσης. Στο πλαίσιο ενός τέτοιου στόχου ο ρόλος της εκπαίδευσης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικός. Μια διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης του νοήματος της παιδείας μας οδηγεί στην πρόταση ότι, με μέσο τη διαπολιτισμική αγωγή μπορούμε να επιτύχουμε την άμβλυνση των προκαταλήψεων και των στερεοτυπικών προσεγγίσεων του «άλλου» από τη μια και να καταλήξουμε στην ανάδειξη μιας προοδευτικής στάσης ζωής, σε μια κοινωνία πλουραλισμού, αποδοχής και δημιουργίας από την άλλη. Εξετάζεται η ιστορική διάσταση λαμβάνοντας ως πεδίο έρευνας την αρχαία ελληνική μυθολογία. Τέλο ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15935
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15935
ND
15935
Εναλλακτικός τίτλος
The role of stranger within a myth and the example given by ancient greek mythology
Συγγραφέας
Δώσσας, Απόστολος του Σεραφείμ
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Κοντάκος Αναστάσιος
Χατζηγεωργίου Ιωάννης
Γκόβαρης Χρήστος
Πολεμικός Νικήτας
Θεωδοροπούλου Ελένη
Ξανθάκου Ποτίτσα
Κόνσολας Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αποδοχή; Αφομοίωση; Πολιτισμική ετερότητα; Εκπαίδευση, Διαπολιτισμική; Πολυπολιτισμικότητα; Μύθοι; Ξένοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
340 σ., εικ.