Η πολιτική φιλοσοφία της παιδείας στην τελευταία βυζαντινή αναγέννηση του ΙΔ' αιώνα και ο Θωμάς Μάγιστρος

Περίληψη

Το υπό διαπραγμάτευση θέμα της Βυζαντινής παιδείας, είναι αρκούντως μελετημένο όχι όμως και εξαντλημένο. Υπάρχουν ακόμα πτυχές οι οποίες δεν έχουν μελετηθεί - όπως π.χ. τα κείμενα πολιτικής παιδείας ειδικά μετά το δεύτερο μισό του 11ου αιώνα - και τομείς στους οποίους η μελέτη είναι στερεότυπη, χωρίς την θέαση της "άλλης ματιάς". Η διείσδυση του χριστιανισμού στον Ελληνισμό και η αφομοίωση της ελληνικής παιδείας απ’ τη χριστιανική σκέψη, αποτελεί όσον αφορά τη μελέτη του φαινομένου δύσκολη, και πολύπλοκη τομή στην Ιστορία, η οποία συντελείται στους πρώτους χριστιανικούς αιώνες αλλά το υπόβαθρό της ανάγεται στους ελληνιστικούς χρόνους. Η ερμηνεία της ύπαρξης και του κόσμου με οντολογικές προϋποθέσεις αντιστροφής της αρχαιοελληνικής προτεραιότητας του Είναι έναντι της ελευθερίας του προσώπου, είναι το αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης, με κύριους πρωτεργάτες τους Έλληνες πατέρες της εκκλησίας από τον 2° έως τον 15° αιώνα. Αυτός ο εξελληνισμός της χριστιανικής σκέψης όσον αφορά την εφαρμογή ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15597
ND
15597
Εναλλακτικός τίτλος
The political philosophy of education during the last byzantine renaissance of 14th century and Thomas Magistros
Συγγραφέας
Λολίτσας, Κωνσταντίνος Δ.
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαρίζος Αντώνιος
Πατρικίου Ειρήνη
Λαμπρέλης Δημήτριος
Ρούσος Σωτήριος
Σιάσσος Λάμπρος
Παπασωτηρίου Χαράλαμπος
Νιάρχος Κων/νος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Πολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Μάγιστρος, Θωμάς; Βυζαντινή αναγέννηση; Παιδεία; Πολιτική φιλοσοφία; Πολιτική ανάλυση; Φιλοσοφικοκοινωνική ανάλυση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
240 σ.