Το ιστορικό και κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύχθηκαν το κρητικό και το ιταλικό αναγεννησιακό και μανιεριστικό θέατρο. Επιδράσεις του ιταλικού μανιεριστικού θεάτρου στο κρητικό

Περίληψη

Το ιταλικό αναγεννησιακό και μανιεριστικό θέατρο άσκησε μεγάλη επίδραση στο κρητικό θέατρο της ίδιας εποχής. Με μία μελέτη η οποία ξεκινά από την κωμωδία συνεχίζει στο βουκολικό δράμα και καταλήγει στην τραγωδία, διαπιστώνουμε το λειτουργικό ρόλο που είχε το κάθε είδος στο χώρο που εξελισσόταν. Το ιταλικό θέατρο, απευθυνόμενο σε αριστοκρατικό κοινό, αδυνατεί να ξεπεράσει το μοιρολατρικό και παθητικό του χαρακτήρα, ο οποίος κάποτε εκφράζεται ως στοιχείο σύγχυσης ιδιαίτερα στις τραγωδίες και κυρίως στους Τζιράλντι, Γκρότο και Τάσσο, που παρουσιάζουν στα έργα τους στοιχεία διάλυσης και κριτικής ενός υποκριτικού κόσμου. Αντίθετα, το κρητικό θέατρο απευθυνόμενο σε ένα μικτό κοινό, ανέπτυξε έναν διαφορετικό ρόλο που δεν ήταν απλή μίμηση προτύπων αλλά ένας ζωντανός φορέας που διασκέδαζε τους κατοίκους δεν πρόσβαλλε τις χαμηλότερες τάξεις, περνούσε μηνύματα αφύπνισης για να καταλήξει τελικά σε παθητικότητα.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The italian theatre of Renaissance and of manierism had a big influence to the theatre of Creta of the same period. With a study which begins from comedy, continues with pastoral drama and ends up to tragedy, we confirm the functional role which every kind in the area where it was envolved had. The italian theatre, addressed mainly to an aristocratical audience was unable to overcome its passive nature which was although expressed as an element of confusion especially in tragedy and mainly in the acts of Giovanni Giraldi, Torquato Tasso and Luigi Grotto, who presented in their acts, elements, of dissolution and criticism of an inseicere world. On the contrary the theatre of Creta was addressed to a mixed audience, developed a different role which it wasn't just a plain imitation of models but one vivid carrier which entertained the inhabitants, didn't insult the lower classes and passed messages of awakening to finally end up to passivity.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14753
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14753
ND
14753
Εναλλακτικός τίτλος
The historical and social environment in which the rinascimental and the manieristic theatre of creta and italy were developed. Influence of the italian theatre to the theatre of creta
Συγγραφέας
Βασιλειάδου, Κλεονίκη (Πατρώνυμο: Ευστάθιος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δήτσα Μαριάννα
Λαγοπούλου-Μποκλούντ Καρίν
Γκικόπουλος Φοίβος
Ζωγραφίδου Ζώζη
Κίσκηρα Καζαντζή Φανή
Φραντζή Κ.Α
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Αναγέννηση; Μανιερισμός; Ιταλικό θέατρο; Κρητικό θέατρο; Αλληλεπίδραση; Κοινωνικό περιβάλλον; Ιστορική αναδρομή; Θεατρικές παραστάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
252 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)