Εκπαιδευτική τεχνολογία: ένας διδακτικός μικρόκοσμος για την εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Teaching and learning programming is without doubt difficult. This fact resulted in extended research on the area of Didactics of Informatics and specifically on the area of teaching and learning programming, as well as on the area of Educational Technology and its role in teaching and learning programming. Although many aspects of novice programming have been investigated, the strengths and weaknesses of the various programming paradigms in the context of an introductory programming course have not been studied. Despite this fact, the majority of the educational institutions used, until the very few last years, the imperative programming paradigm. Furthermore, the research that was carried out and the educational tools that were developed refer, mainly, to the imperative programming paradigm. However, papers presented at international conferences about the content of introductory programming courses, the Computer Science Curriculum and the software market dictate the transition to the ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14473
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14473
Εναλλακτικός τίτλος
Educational technolgy: a didactic microworld for an introduction to object-oriented programming
Συγγραφέας
Ξυνόγαλος, Στυλιανός
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Σατρατζέμη Μάγια
Δαγδιλέλης Βασίλειος
Ευαγγελίδης Γεώργιος
Μακρίδου-Μπούσιου Δέσποινα
Μαργαρίτης Κωνσταντίνος
Παπαρρίζος Κωνσταντίνος
Κάτος Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική τεχνολογία; Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός; Μικρόκοσμος προγραμματισμού; Εκδότης δομής; Δυναμική προσομοίωση εκτέλεσης προγραμμάτων; Επεξηγηματική οπτικοποίηση; Αρχάριοι προγραμματιστές; Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
788 σ., εικ.