Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Περίληψη

ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΕΞΕΤΑΣΘΗΚΑΝ ΔΥΟ ΜΟΡΦΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, Η "ΑΝΟΙΧΤΗ" ΚΑΙ Η "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ" ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣΑΥΤΗΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΑΝ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ, Π.Χ. ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ. ΔΥΟ ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΙΣ ΑΥΛΕΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ. ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ "ΑΝΟΙΧΤΗΣ" ΤΑΞΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΠ'ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

TWO DIFFERENT TYPES OF CLASSROOM ORGANIZATION, THE OPEN AS OPPOSED TO TRADITIONAL AND THEIR INFLUENCE ON VARIOUS TYPES OF CHILD'S BEHAVIOUR WERE EXPLORED IN THIS STUDY. FURTHER ON, THE CONCERN OF THIS STUDY WAS TO INVESTIGATE WHETHER SUCH INFLUENCES EXIST OUTSIDE CLASSROOM SETTINGS, I.E. IN OUTDOOR FREE-PLAY SESSION. TWO GROUPS OF TWENTY CHILDREN EACH, ATTENDING THE ABOVE CLASSROOMS WERE OBSERVED FOR TEN MINUTES AT THREE POINTS OF A SCHOOL-YEAR OBSERVATION TOOK PLACE DURING THE OUTDOOR FREE-PLAY SESSIONS AND IT WAS TYPE-RECORDED. A MULTIVARIATE ANALYSIS OF VARIANCE SHOWED THAT ACCORDING TO OUR HYPOTHESIS, CHILDREN UNDER THE OPEN CLASSROOM ORGANIZATION EXPRESSED POSITIVE TYPE OF SOCIAL BEHAVIOUR MORE FREQUENTLY THAN CHILDREN IN TRADITIONAL CLASSROOM.
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/0573
Εναλλακτικός τίτλος
CLASSROOM ORGANIZATION AND THE SOCIAL BEHAVIOUR OF PRESCHOOL CHILDREN
Συγγραφέας
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ-ΚΟΥΙΜΤΖΗ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ημερομηνία
1986
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας. Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΝΟΥΑΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΧΑΡΙΤΟΥ-ΦΑΤΟΥΡΟΥ ΜΙΚΑ
ΤΣΑΚΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Β ΟΣΝΙΑΔΟΥ ΣΤΕΛΛΑ
ΚΑΨΑΛΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ,
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ανοιχτή εκπαίδευση; ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ; Κοινωνική συμπεριφορά; Κοινωνικοποίηση; Νηπιαγωγεία; Νήπια; ΠΑΙΔΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ; Προσχολική αγωγή; Προσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά