Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Περίληψη

ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΕΞΕΤΑΣΘΗΚΑΝ ΔΥΟ ΜΟΡΦΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, Η "ΑΝΟΙΧΤΗ" ΚΑΙ Η "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ" ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣΑΥΤΗΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΡΕΥΝΗΣΕΙ ΑΝ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ, Π.Χ. ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ. ΔΥΟ ΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΙΣ ΑΥΛΕΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ. ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΥΓΚΡΙΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ "ΑΝΟΙΧΤΗΣ" ΤΑΞΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΠ'ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

TWO DIFFERENT TYPES OF CLASSROOM ORGANIZATION, THE OPEN AS OPPOSED TO TRADITIONAL AND THEIR INFLUENCE ON VARIOUS TYPES OF CHILD'S BEHAVIOUR WERE EXPLORED IN THIS STUDY. FURTHER ON, THE CONCERN OF THIS STUDY WAS TO INVESTIGATE WHETHER SUCH INFLUENCES EXIST OUTSIDE CLASSROOM SETTINGS, I.E. IN OUTDOOR FREE-PLAY SESSION. TWO GROUPS OF TWENTY CHILDREN EACH, ATTENDING THE ABOVE CLASSROOMS WERE OBSERVED FOR TEN MINUTES AT THREE POINTS OF A SCHOOL-YEAR OBSERVATION TOOK PLACE DURING THE OUTDOOR FREE-PLAY SESSIONS AND IT WAS TYPE-RECORDED. A MULTIVARIATE ANALYSIS OF VARIANCE SHOWED THAT ACCORDING TO OUR HYPOTHESIS, CHILDREN UNDER THE OPEN CLASSROOM ORGANIZATION EXPRESSED POSITIVE TYPE OF SOCIAL BEHAVIOUR MORE FREQUENTLY THAN CHILDREN IN TRADITIONAL CLASSROOM.
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/0573
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/0573
ND
0573
Εναλλακτικός τίτλος
CLASSROOM ORGANIZATION AND THE SOCIAL BEHAVIOUR OF PRESCHOOL CHILDREN
Συγγραφέας
Δεληγιάννη-Κουιμτζή, Βασιλική
Ημερομηνία
1986
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ-ΝΟΥΑΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΧΑΡΙΤΟΥ-ΦΑΤΟΥΡΟΥ ΜΙΚΑ
ΤΣΑΚΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΒΟΣΝΙΑΔΟΥ ΣΤΕΛΛΑ
ΚΑΨΑΛΗΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ανοιχτή εκπαίδευση; Κοινωνικές αλληλεπιδράσεις; Κοινωνική συμπεριφορά; Κοινωνικοποίηση; Νηπιαγωγεία; Νήπια; ΠΑΙΔΙ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ; Προσχολική αγωγή; Προσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
208 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.