Ήταν τελικά η κούκλα;: προσεγγίζοντας την εκπαιδευτική πράξη με την αξιοποίηση της μεθόδου των personal dolls μέσα από το πρίσμα του εκπαιδευτικού ως αναστοχαζόμενου επαγγελματία στο πλαίσιο μιας συνεργατικής έρευνας δράσης

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια, ο διάλογος για τη διαχείριση της μαθητικής ετερότητας απασχολεί ιδιαίτερα τόσο την επιστημονική όσο και την εκπαιδευτική κοινότητα, στην Ελλάδα και διεθνώς. Στην χώρα μας, οι μεγάλες αλλαγές στη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού αλλά και το αυξανόμενο αίτημα για κοινωνική δικαιοσύνη φέρνουν αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς με μια νέα πραγματικότητα που προσκρούει σε παγιωμένες αντιλήψεις και πρακτικές και, όχι σπάνια, τους προκαλεί αμηχανία και αβεβαιότητα. Η, δε, ανάγκη συμπόρευσης με τα νέα δεδομένα θέτει στο επίκεντρο το ζήτημα της επαγγελματικής τους μάθησης και εξέλιξης. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να διαχειριστούν τις προκλήσεις που αναδύονται συχνά επιδιώκουν την επιμόρφωσή τους σε νέες μεθόδους και τεχνικές. Εντούτοις, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιμορφωτικές δράσεις που τους προτείνονται δεν φαίνεται να συμβάλουν στη γεφύρωση της θεωρίας με την παιδαγωγική πράξη και, ως εκ τούτου, δεν τους βοηθούν να απαντούν στις σύνθετες προκλήσεις που ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Recently, the dialogue on managing student diversity has particularly concerned the scientific and educational community in Greece and internationally. In our country, major changes in the composition of student population as well as the growing demand for social justice bring teachers face to face with a new reality that challenges established perceptions and practices and often makes them feel confused and uncertain. The need to keep up with it puts the issue of their professional learning and development in the spotlight. In order to manage the challenges that often arise, teachers seek to be trained in new methods and techniques. However, in many cases, the training options offered do not seem to contribute to bridging theory with pedagogical practice and, therefore, do not help them to meet the complex challenges that arise every day in their classrooms. In the field of managing diversity in school, the Persona Dolls method is becoming increasingly known as an effective new approa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55916
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55916
ND
55916
Εναλλακτικός τίτλος
Was it the doll after all?: approaching educational practice using the persona dolls method through the lens of the teacher as a reflective professional in the context of a collaborative action research
Συγγραφέας
Κοσμίδου, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Όθων)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Σφυρόερα Μαρία
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Τσάφος Βασίλειος
Αυγητίδου Σοφία
Κακανά Δόμνα-Μίκα
Κατσαρού Ελένη
Χαραβιτσίδης Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση στη διαφορά; Επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών; Συνεργατική έρευνα δράσης; Persona dolls; Αναστοχαστικές πρακτικές; Κοινότητες πρακτικής και μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)