Η νεοματεριαλιστική σκέψη των Deleuze-Guattari στην περιβαλλοντική εκπαίδευση: ένα πλαίσιο θεώρησης και διερεύνησης της περιβαλλοντικής εμπειρίας και μάθησης παιδιών μέσα από τη βιωματική επαφή και σχέση τους με τη φύση

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή επέλεξα, μελέτησα και ανέδειξα, τεκμηριώνοντας θεωρητικά και εμπειρικά, μια πρόταση για μια μετα-ανθρωπιστική (post-humanist) και νεοματεριαλιστική (new-materialist) γραμμή σκέψης, αντλώντας από τη φιλοσοφία/θεωρία δύο πολύ γνωστών Γάλλων διανοητών, των Gilles Deleuze και Felix Guattari (1980/1987). Έχοντας ως βασικό σημείο αναφοράς το εννοιολογικό και φιλοσοφικό σύστημα σκέψης των Deleuze & Guattari και συνδυάζοντάς το με άλλες σύγχρονες τάσεις της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας και ερευνητικής πρακτικής, όρισα το θέμα μου ως την αναζήτηση και διατύπωση ενός πλαισίου για την ανάπτυξη νέων παιδαγωγικών και ερευνητικών πρακτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, που να χαρακτηρίζονται από μια ηθική, εμπειρική, επιστημολογική και παιδαγωγική μετατόπιση της εστίασης του ενδιαφέροντος και της προσοχής από τον ανθρώπινο αποκλειστικά παράγοντα, στα σχεσιακά δίκτυα ανθρώπινων και πέρα-από-των-ανθρώπινων στοιχείων και ποιοτικών χαρακτηριστικών ενός τόπου. Μέσα από τον σχεδιασμό, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this thesis I have selected, studied and demonstrated, both theoretically and empirically, a proposal for a post-humanist and new-materialist line of thought, drawing on the philosophy/theory of two well-known French thinkers, Gilles Deleuze and Felix Guattari (1980/1987). Taking Deleuze & Guattari's theoretical and philosophical system of thought as a key reference point and combining it with other contemporary currents in educational philosophy and research practice, I identified my subject as the exploration and formulation of a framework for the development of new pedagogical and research practices in Environmental Education, characterised by an ethical, empirical, epistemological and pedagogical shift in focus and attention from the exclusively human agent, to relational networks of human and more-than-human factors and qualities of a place. Through the design, implementation and inquiry of pedagogical activities based on this framework constituting a series of creative pedagog ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56180
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56180
ND
56180
Εναλλακτικός τίτλος
The new materialist thought of Deleuze-Guattari in environmental education: a prism for framing and exploring children's environmental experience and learning based on their immersive encounters and connection with nature
Συγγραφέας
Παππά, Ματρώνα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δασκολιά Μαρία-Καλομοίρα
Φλογαΐτη Ευγενία
Ίσαρη Φιλία
Λιαράκου Γεωργία
Τσεβρένη Ίριδα
Πρελορέντζος Ιωάννης
Βέρδης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Συναρμογή; Παιδαγωγική συνάντηση; Συν-κινησιακή ενέργεια; Βίωμα; Νέος ματεριαλισμός; Μετα-ποιοτική έρευνα; Κόσμωση; Κοσμωσιογράφηση; Deleuze & Guattari
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)