Περίληψη
Το φαινόμενο του εθισμού στο διαδίκτυο κινεί το ερευνητικό ενδιαφέρον για την εκπόνηση της παρούσης διατριβής με απώτερο στόχο την αντιμετώπιση της νέας αυτής μορφής εξάρτησης που τείνει στις ημέρες μας να λάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Επιχειρείται η νευροψυχολογική διερεύνηση των εθισμένων στο διαδίκτυο εφήβων, μελετάται ο ρόλος που διαδραματίζει η εκπαίδευση στην πρόληψη και τον έλεγχο του διαδικτυακού εθισμού και παρουσιάζεται η δυναμική της ορθόδοξης πνευματικότητας ως αρωγός στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Στο πρώτο μέρος, που είναι η θεωρητική προσέγγιση του αντικειμένου, περιγράφεται το πρόβλημα του διαδικτυακού εθισμού με τις ποικίλες εκφάνσεις του, παρατίθενται οι έννοιες της νευροψυχολογίας και των προκλητών δυναμικών, σχολιάζεται η συμβολή της εκπαίδευσης στη χρήση του διαδικτύου, την πρόληψη και τη θεραπεία του διαδικτυακού εθισμού και παρουσιάζεται μία καινοτόμος θεώρηση του διαδικτυακού εθισμού ως πάθους, υπό το πρίσμα της ορθόδοξης πνευματικότητας. Στο δεύτερο μέρος, ...
Το φαινόμενο του εθισμού στο διαδίκτυο κινεί το ερευνητικό ενδιαφέρον για την εκπόνηση της παρούσης διατριβής με απώτερο στόχο την αντιμετώπιση της νέας αυτής μορφής εξάρτησης που τείνει στις ημέρες μας να λάβει ανησυχητικές διαστάσεις. Επιχειρείται η νευροψυχολογική διερεύνηση των εθισμένων στο διαδίκτυο εφήβων, μελετάται ο ρόλος που διαδραματίζει η εκπαίδευση στην πρόληψη και τον έλεγχο του διαδικτυακού εθισμού και παρουσιάζεται η δυναμική της ορθόδοξης πνευματικότητας ως αρωγός στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Στο πρώτο μέρος, που είναι η θεωρητική προσέγγιση του αντικειμένου, περιγράφεται το πρόβλημα του διαδικτυακού εθισμού με τις ποικίλες εκφάνσεις του, παρατίθενται οι έννοιες της νευροψυχολογίας και των προκλητών δυναμικών, σχολιάζεται η συμβολή της εκπαίδευσης στη χρήση του διαδικτύου, την πρόληψη και τη θεραπεία του διαδικτυακού εθισμού και παρουσιάζεται μία καινοτόμος θεώρηση του διαδικτυακού εθισμού ως πάθους, υπό το πρίσμα της ορθόδοξης πνευματικότητας. Στο δεύτερο μέρος, το ερευνητικό, επιχειρείται ο εντοπισμός διαδικτυακά εθισμένων εφήβων σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και παράλληλα μέσω ερωτηματολογίων μελετώνται τα χαρακτηριστικά ορθόδοξης πνευματικότητας των συμμετεχόντων στην έρευνα. Εν συνεχεία γίνεται συσχέτιση μεταξύ του διαδικτυακού εθισμού και της ορθόδοξης πνευματικότητας και αποδεικνύεται ότι η ύπαρξη ισχυρών στοιχείων ορθόδοξης πνευματικότητας δρα ανασταλτικά στην ανάπτυξη διαδικτυακού εθισμού. Συγχρόνως διενεργείται νευροψυχολογική διερεύνηση των διαδικτυακά εθισμένων εφήβων με χρήση των προκλητών δυναμικών. Η παρούσα εργασία ολοκληρώνεται με την εφαρμογή πιλοτικού εκπαιδευτικου προγράμματος με έμφαση στην ανάπτυξη ορθόδοξης πνευματικότητας σε διαδικτυακά εθισμένους εφήβους, και την ανάδειξη βελτίωσης των συμμετεχόντων σε αυτό τόσο ως προς τα χαρακτηριστικά του διαδικτυακού εθισμού όσο και ως προς τη νευροψυχολογική τους εικόνα, όπως αυτή αποτυπώνεται με τη χρήση των προκλητών δυναμικών. Η πρωτοτυπία του παρόντος πονήματος έγκειται αφ’ενός στη νευροψυχολογική διερεύνηση των εθισμένων χρηστών του διαδικτύου με τη χρήση προκλητών δυναμικών, μέθοδος που παρέχει μία αντικειμενική εικόνα εγκεφαλικών χαρακτηριστικών και αφ’ετέρου στη μελέτη της δυναμικής της ορθόδοξης πνευματικότητας στην αντιμετώπιση του διαδικτυακού εθισμού, που μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη βελτιωμένων προγραμμάτων πρόληψης και αποκατάστασης αυτής της νέας εξάρτησης της εποχής μας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Internet addiction arouses research interest for this dissertation with the goal of encountering this new form of addiction that has taken on alarming dimensions in our days. It is investigated the neuropsychological image of internet addicted teenagers; it is being studied the role of education in the prevention and treatment of internet addiction and it is presented the dynamics of orthodox spirituality in the confrontation of this phenomenon.In the first part, which is the theoretical approach of the object, it is described the problem of internet addiction with its various manifestations, the concepts of neuropsychology and cognitive evoked potentials are presented, it is commented the contribution of education in the right use of internet, in the prevention and the treatment of internet addiction and it is presented a new standpoint of internet addiction as a pathos from the view of orthodox spirituality.In the second part, the teenagers who participate in the research are tested ...
Internet addiction arouses research interest for this dissertation with the goal of encountering this new form of addiction that has taken on alarming dimensions in our days. It is investigated the neuropsychological image of internet addicted teenagers; it is being studied the role of education in the prevention and treatment of internet addiction and it is presented the dynamics of orthodox spirituality in the confrontation of this phenomenon.In the first part, which is the theoretical approach of the object, it is described the problem of internet addiction with its various manifestations, the concepts of neuropsychology and cognitive evoked potentials are presented, it is commented the contribution of education in the right use of internet, in the prevention and the treatment of internet addiction and it is presented a new standpoint of internet addiction as a pathos from the view of orthodox spirituality.In the second part, the teenagers who participate in the research are tested firstly if they are internet addicted and secondly about some characteristics of orthodox spirituality. Then it is studied the correlation between internet addiction and orthodox spirituality, and it is proved that the existence of strong elements of orthodox spirituality has an inhibitory effect on the development of internet addiction. At the same time, a neuropsychological investigation of internet addicted teenagers is carried out using the cognitive provoked potentials. Finally a pilot training program with emphasis on the development of orthodox spirituality was used in internet addicted teenagers. The teenagers who took part in this program showed improvement in the characteristics of internet addiction and in their results in the cognitive provoked potentials.The originality of this work lies on the one hand in the neuropsychological investigation of addicted internet users using cognitive provocative dynamics, a method that provides an objective picture of brain characteristics and on the other hand in the study of the dynamics of orthodox spirituality in tackling internet addiction. It seems that orthodox spirituality can contribute to the development of improved prevention and rehabilitation programs for this new addiction of our time.
περισσότερα