Η μουσική προετοιμασία της 'Οπερας

Περίληψη

Αν και η Όπερα γεννιέται περί το 1600, οι κανόνες που διέπουν τη μουσική της προετοιμασία διατυπώνονται ήδη από την εποχή της Αναγέννησης. Κατά την εποχή Baroque και την Κλασική περίοδο, οι κανόνες και οι πρακτικές ερμηνείας ακολουθούν αυτούς που διέπουν την Ρητορική Τέχνη, όπως αυτή διαμορφώθηκε από τους αρχαίους Έλληνες και Ρωμαίους ρήτορες. Έτσι διαμορφώθηκε το «ομιλητικό ύφος» που χαρακτηρίζει την ερμηνεία της όπερας της εποχής από το 1600 μέχρι και τα τέλη του 18ου αιώνα. Κυρίαρχη μορφή στην κλασική εποχή είναι ο Mozart, το λυρικό έργο του οποίου αποτελεί την αφετηρία δύο μεγάλων σχολών του Ρομαντισμού: Η ιταλική του όπερα (Οι Γάμοι του Φίγκαρο, Έτσι κάνουν Όλες) εξελίσσεται στο «Ιταλικό Belcanto» των Rossini, Bellini και Donizetti το οποίο κατόπιν οδηγείται στο δραματικό ύφος του G. Verdi και στον Βερισμό, ενώ από το γερμανικό του Singspiel (Μαγικός Αυλός, Αρπαγή από το Σεράι) γεννιέται η εθνική γερμανική όπερα με εκπρόσωπο τον C. M. von Weber ο οποίος εισάγει την τεχνοτροπία του ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Although Opera was born around 1600, the rules governing the musical preparation were already formulated by the Renaissance. During the Baroque and Classical periods, the performance practices follow the rules that govern the Rhetoric Art, as shaped by the ancient Greek and Latin orators. Thus the "speaking style" was formed, which characterizes the interpretation of the opera from 1600 until the late 18th century. Mozart’s figure dominates the Classical era; his lyrical work is the starting point of two major schools of Romanticism: his Italian operas (Le Nozze di Figaro, Cosi fan tutte) evolve to the "Italian Belcanto” of Rossini, Bellini and Donizetti which later leads to the dramatic style of G. Verdi and Verismo. From his German Singspiel (Magic Flute, Abduction from the Seraglio) the German national opera is born, with the representative C. M von Weber, who introduced the style of Schubert's Lied in the opera. The principles of the performance practice governing Weber’s opera wer ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45408
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45408
ND
45408
Εναλλακτικός τίτλος
The musical preparation of the Opera
Συγγραφέας
Ζγούρας, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Παπούλκας Σωτήριος
Σαμαράς Χρήστος
Στάμου Λελούδα
Βασιλειάδης Χαράλαμπος
Καλδή Μιράντα
Ρετζεπέρη Άννα Μαρία
Χασιώτης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Όπερα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
353 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)