Θεάματα, θέματα και θύματα της σύνθεσης για την εμπειρία του συνολικού έργου τέχνης: μια κονστρουκτιβιστική προσέγγιση

Περίληψη

Σύμφωνα με την βαγκνερική παράδοση το Gesamtkunstwerk αναφέρεται στη δημιουργική συνολική σύνθεση των τεχνών και των διαφόρων ειδών εμπειρογνωμοσύνης. Μέσα από μια ιστορική αναδρομή αναδεικνύεται ότι το Gesamtkunstwerk εφαρμόστηκε στα πεδία της τέχνης και του θεάτρου, καθώς και απασχόλησε περαιτέρω τους επιστημονικούς τομείς της αρχιτεκτονικής, του design, της φιλοσοφίας, της θεωρίας της τεχνολογίας. Από το Ρομαντισμό και τα ιδεώδη της ενοποιητικής αρμονίας, τη μεταμοντέρνα εποχή και τις ριζοσπαστικές πεποιθήσεις του κατακερματισμού, έως και τη σύγχρονη χρήση του υπολογιστή ως μετα-μέσο συνολικής σύνθεσης, η έννοια του συνολικού έργου τέχνης παρουσιάζεται κατά καιρούς να αντανακλά τους στόχους της κοινωνίας και τις καλλιτεχνικές προσδοκίες. Ωστόσο, στη μοντέρνα εποχή των αρχών του 20ου αι. η εν λόγω έννοια συχνά συσχετίζεται με ολοκληρωτικές ιδεολογίες που προωθούν εθνικιστικά ιδεώδη και, ως εκ τούτου, ενισχύεται η ιστορική της απομόνωση. Χρησιμοποιώντας τον κονστρουκτιβισμό ως βασικό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

According to the Wagnerian tradition Gesamtkunstwerk refers to the creative all-comprehensive union of the arts and various types of expertise. In a historical literature review Gesamtkunstwerk emerges as having been implemented in the fields of art and theatre as well as further concerning the disciplines of architecture, design, philosophy, technology theory. From Romanticism and the ideals of unifying harmony, to Postmodernism and its radical principles of fragmentation, up until the contemporary use of the computer as a meta-medium of synthesis within a single interface, the concept of the total artwork seems to occasionally reflect society’s goals and artistic aspirations; yet, in modern times it has frequently been associated with totalitarianism which advances nationalistic ideals, thus adding to its historical seclusion. By employing Constructivism as the key methodological paradigm, this research expects to contribute to the emergence of new challenging ways of understanding t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36018
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36018
ND
36018
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring the gesamtkunstwerk concept and the total synthesis experience: a constructivist approach
Συγγραφέας
Γρηγοριάδου, Ευθαλία-Θάλεια (Πατρώνυμο: Πρόδρομος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικής Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βαβύλη Φανή
Τεντοκάλη Ευαγγελία
Τσινίκας Νίκος
Ιωαννίδης Κωνσταντίνος
Μάντζου Πολυξένη
Πασχαλίδης Γρηγόρης
Ποταμιάνος Ιάκωβος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Συνολικό έργο τέχνης; Συνολική σύνθεση; Συνολικός σχεδιασμός; Κονστρουκτιβιστικό μεθοδολογικό μοντέλο (υπόδειγμα)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
265 σ., εικ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)