Αρχική
Πλοήγηση
Επιστημονικό πεδίο
Ημερομηνία
Συγγραφέας
Χώρα
Γλώσσα
Ίδρυμα
Σχετικά με το ΕΑΔΔ
Κατάθεση Διατριβής
Συχνές Ερωτήσεις
Κέντρο Υποστήριξης Χρηστών
Επικοινωνία
Ανοικτά Δεδομένα
Είσοδος
Εγγραφή
Ξέχασα τον κωδικό
 
A- A0 A+ | EN
Η επίδραση της δεύτερης γλώσσας στην ανάπτυξη της τρίτης

Περίληψη

Η παρούσα εργασία ερευνά την απόκτηση άρθρων και αντωνυμιών σε θέση αντικειμένου στην Αγγλική ως τρίτη γλώσσα από τουρκόφωνους ομιλητές της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η πειραματική αυτή ομάδα συγκρίνεται με φυσικούς ομιλητές της Ελληνικής οι οποίοι μαθαίνουν αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα. Το επίπεδο γλωσσομάθειας στην αγγλική γλώσσα και για τις δύο ομάδες είναι lower-intermediate. Οι ομάδες αποτελούνται από μαθητές γυμνασίου στον Έβρο οι οποίοι παρακολούθησαν μαθήματα αγγλικών στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος από τη συγγραφέα της διατριβής. Κατά την περίοδο συλλογής των δεδομένων (2004-2006) η μελέτη της απόκτησης των άρθρων στην τρίτη γλώσσα ήταν μια σχετικά ανεξερεύνητη περιοχή σε σχέση με αντίστοιχες μελέτες τη δεύτερη γλώσσα. Παράλληλα, η τυπολογική απόσταση ανάμεσα στην Τουρκική γλώσσα από τη μία πλευρά και στη Ελληνική/Αγγλική από την άλλη όσον αφορά στο σύστημα των άρθρων και στη δυνατότητα παράλειψης αντωνυμιών αντικειμένου αποτέλεσαν το έναυσμα για την εκπόνηση αυτής της ...
Η παρούσα εργασία ερευνά την απόκτηση άρθρων και αντωνυμιών σε θέση αντικειμένου στην Αγγλική ως τρίτη γλώσσα από τουρκόφωνους ομιλητές της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η πειραματική αυτή ομάδα συγκρίνεται με φυσικούς ομιλητές της Ελληνικής οι οποίοι μαθαίνουν αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα. Το επίπεδο γλωσσομάθειας στην αγγλική γλώσσα και για τις δύο ομάδες είναι lower-intermediate. Οι ομάδες αποτελούνται από μαθητές γυμνασίου στον Έβρο οι οποίοι παρακολούθησαν μαθήματα αγγλικών στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος από τη συγγραφέα της διατριβής. Κατά την περίοδο συλλογής των δεδομένων (2004-2006) η μελέτη της απόκτησης των άρθρων στην τρίτη γλώσσα ήταν μια σχετικά ανεξερεύνητη περιοχή σε σχέση με αντίστοιχες μελέτες τη δεύτερη γλώσσα. Παράλληλα, η τυπολογική απόσταση ανάμεσα στην Τουρκική γλώσσα από τη μία πλευρά και στη Ελληνική/Αγγλική από την άλλη όσον αφορά στο σύστημα των άρθρων και στη δυνατότητα παράλειψης αντωνυμιών αντικειμένου αποτέλεσαν το έναυσμα για την εκπόνηση αυτής της εργασίας. Καθώς τα άρθρα και οι αντωνυμίες θεωρούνται στοιχεία της φράσης προσδιοριστή (D-elements), η ανάπτυξή τους στη διαγλώσσα των ομιλητών παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Για το σκοπό αυτό, τρεις διαφορετικοί τύποι τεστ παραγωγής προφορικού λόγου χρησιμοποιήθηκαν, τα οποία έδειξαν ότι η Ελληνική ως δεύτερη γλώσσα έχει σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη του συστήματος των άρθρων στα Αγγλικά ως τρίτη γλώσσα. Αντίστοιχη όμως επίδραση δεν παρατηρείται για τη χρήση των αντωνυμιών στην τρίτη γλώσσα
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Όρους Χρήσης του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών, καθώς και της
Διαβάστε τη διατριβή (Online)

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

This study investigates third language acquisition of articles and object pronouns in English L3 by successive bilingual speakers of Turkish L1/Greek L2. This group of speakers is compared to monolingual speakers of Greek L1 learning English as an L2. The level of proficiency in English for both groups is Lower Intermediate. Additionally, a pilot group of Greek L1 and Turkish L1/Greek L2 speakers of English at an Intermediate level is examined in the same phenomena. The population comprising the participants in this study are secondary school students in the region of Evros, Greece, who attended English language classes taught by the author of this dissertation. At the time when data collection for this study commenced (i.e. 2004), the acquisition of English articles as an L2 had already received a lot of attention but L3 acquisition of the same category was a relatively under-explored area. Therefore, its investigation would produce results touching upon a novel area of research. However, the most deciding factor regarding the selection of the particular categories for this study was the typological distance between Turkish and Greek/English with respect to the article system as well as the licencing of (pronominal) object drop. At the same time, as both articles and pronouns are considered to be D-elements, their developmental course in the speakers’ IL would be of particular interest. For this purpose, 3 different types of oral tasks were administered, which revealed that exposure to Greek L2 exerted considerable influence in the development of a D representation as regards the acquisition on articles in English L3. However, such a claim cannot hold for the development of object pronouns in English, which seems to follow a rather asymmetrical path
περισσότερα
Διαβάστε τη διατριβή (Online)
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (3.59 MB)  (Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27437
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27437
ND
27437
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of L2 in the development of L3
Συγγραφέας
Αυγερινού, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Αρίσταρχος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσιμπλή Ιάνθη-Μαρία
Αγαθοπούλου Ελένη
Ψάλτου-Joycey Αγγελική
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Αλεξίου Θωμαή
Σταύρου-Σηφάκη Μελίτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Απόκτηση τρίτης γλώσσας; Άρθρα; Αντωνυμίες; Κλιτικά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας (Γ3) στη Β/θμια Εκπαίδευση: μαθητές - τριες με μητρική γλώσσα (Γ1) άλλη από την Ελληνική (Γ2). Χαρακτηριστικά και δυνατότητες εκμάθησης σ' ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον: απόψεις εκπαιδευτικών και συμπεριφορές μαθητών τάξεων ξένης και ελληνικής γλώσσας
Η όψη στην Ελληνική ως Γ1/Γ2: πειραματική διερεύνηση και εφαρμογές για τη διδακτική πρακτική
Γραμματικά λάθη των μαθητών της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας και η κωδικοποίησή τους βάσει ηλεκτρονικών σωμάτων κειμένων
Κριτήρια επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Developing reading strategies in elementary EFL classrooms
Σχολείο και κοινωνία: το νέο κοινωνιολογικό πλαίσιο του ελληνικού σχολείου και η επίδραση του στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση
The acquisition of telicity in the native language
The acquisition of subjects in greek as a second language
Patterns of language learning strategy use by greek-speaking young learners of English
Κίνητρα και στρατηγικές εκμάθησης των μαθητών της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
"Η επίδραση της δεύτερης γλώσσας στην ανάπτυξη της τρίτης"
Πληκτρολογήστε το κείμενο της εικόνας!
λιγότερα
περισσότερα