Η εφαρμογή και αξιολόγηση μιας ομαδικής ψυχοεκπαιδευτικής παρέμβασης σε μέλη οικογενειών ατόμων με σχιζοφρένεια ή σχιζοσυναισθηματική διαταραχή

Περίληψη

Σκοπός: Σκοπός της έρευνας είναι εφαρμογή στην Ελλάδα και η αξιολόγηση μιας ολοκληρωμένης ψυχοεκπαιδευτικής παρέμβασης για οικογένειες ατόμων που πάσχουν από σχιζοφρένεια ή σχιζοσυναισθηματική διαταραχή. Η ψυχοεκπαιδευτική μέθοδος που ακολουθήθηκε ήταν αυτή της συμπεριφορικής θεραπείας οικογένειας με μέλος που πάσχει από σχιζοφρενική διαταραχή. Προσαρμόστηκε όμως στα χαρακτηριστικά των ελληνικών οικογενειών και του συστήματος υπηρεσιών ψυχικής υγείας, ενσωματώνοντας στοιχεία από ομαδικά ψυχοεκπαιδευτικά μοντέλα. Μεθοδολογία-Υλικό: Το προσαρμοσμένο μοντέλο εφαρμόστηκε σε ομάδες συγγενών. Το δείγμα αποτέλεσαν 83 συγγενείς, που αντιστοιχούν σε 60 ασθενείς με σχιζοφρένεια ή σχιζοσυναισθηματική διαταραχή. Οι συγγενείς αυτοί αποτέλεσαν την ομάδα παρέμβασης, ενώ μια ομάδα 48 ατόμων, που αντιστοιχεί σε 31 ασθενείς, αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου. Οι συγγενείς της ομάδας παρέμβασης συμμετείχαν σε πέντε ομάδες συγγενών, διάρκειας έξι μηνών τις οποίες συντόνιζαν δύο θεραπεύτριες. Η ψυχοεκπαιδευτικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Goal: The present research paper aims at assessing the effectivity of a psychoeducational intervention in relative’s groups of patients with schizophrenia or schizoaffective disorder. It examines the possible influence of the intervention on family members as well as on the course of the illness. Methodology: Of a total of 131 relatives, 83 consisted the experimental group and 48 the control group. The relatives of the experimental group were divided in 5 groups and attended 18 psychoeducational sessions. Their patients of the experimental group as well as the patients and the relatives of the control group attended no specific intervention and continued their routine care. The psychoeducational intervention included education about the illness, communication skills training and training in problem-solving. It combined educational and psychotherapeutic techniques. The psychometric tools administered were: The Family Burden Scale, The Family Rituals Scale, The General Health Questionnai ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25142
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25142
ND
25142
Εναλλακτικός τίτλος
The application and evaluation of a group psychoeducational intervention in family members of persons suffering from schizophrenia or schizoaffective disorder
Συγγραφέας
Πάλλη, Αλεξάνδρα (Πατρώνυμο: Α.)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καλαντζή-Αζίζι Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Συμπεριφορική θεραπεία οικογένειας; Ψυχοεκπαίδευση; Σχιζοφρένεια; Ομαδικές ψυχοθεραπείες; Οικογενειακές παρεμβάσεις; Ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις; Ψυχική ασθένεια; Φροντιστές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
269 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)