Αποδημητικές - εθνικές ταυτότητες και θεατρική παιδαγωγική: προς ένα νέο διεπιστημονικό μοντέλο

Περίληψη

Αυτή η διατριβή περιγράφει ένα διεπιστημονικό ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο συνδυάζει τη διδασκαλία συγκεκριμένων θεατρικών κειμένων χρησιμοποιώντας τεχνικές από το εκπαιδευτικό δράμα, με στόχο την επαναδιαπραγμάτευση των ταυτοτήτων του μετανάστη ως άλλου και του ντόπιου ως εαυτού στο σχολικό περιβάλλον. Ωστόσο, ο πιο διευρυμένος στόχος της διατριβής είναι να αναβαθμίσει την παιδαγωγική αξία του θεατρικού κειμένου και να κάνει προτάσεις πάνω στην ένταξή του στη σχολική τάξη. Έτσι, η διατριβή κλείνει με ένα πρωτότυπο μοντέλο που συνδυάζει σκηνές από τα θεατρικά έργα με διάφορες τεχνικές υποκριτικής, με την ελπίδα ότι αυτό το μοντέλο θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης και εύφορο έδαφος για μελλοντική έρευνα πάνω στην παιδαγωγική του θεάτρου. Πιο συγκεκριμένα, η διατριβή περιγράφει το σχεδιασμό και τα αποτελέσματα μιας έρευνας που διεξήχθη στο Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου Θεσσαλονίκης, στην οποία τρία θεατρικά κείμενα γύρω από τη μετανάστευση «διδάχθηκαν» σε Έλληνες και μετανάστες μαθητές μέσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhis thesis describes an interdisciplinary research project which combined selected play-texts with techniques from drama in education, with the aim of renegotiating the stereotyped identities of the ‘immigrant-Other’ and the ‘national-Self’ in an educational context. Moreover, the thesis’ wider aim was to upgrade the role of the play-text in the classroom, providing innovative ideas which re-consider the pedagogical potential of acting a play-text out, for future teachers and drama educators to experiment with, according to their own specific class dynamics and thematic orientation.In more detail, the thesis describes a qualitative research which was carried out at an Intercultural High School of Thessaloniki. During the research project three migration-oriented play-texts were introduced to 15 migrant and Greek students through a drama-based methodology using techniques from the field of drama in education. According to the findings of the research, the pedagogical role of the play-t ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29509
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29509
ND
29509
Εναλλακτικός τίτλος
Migrant - national identities and theatre pedagogy: towards a new interdisciplinary model
Συγγραφέας
Σίμου, Αλεξάνδρα Βασίλειος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Σακελλαρίδου Έλση
Μουδατσάκις Τηλέμαχος
Γιαννοπούλου Έφη
Πατσαλίδης Σάββας
Καγγελάρη Δηώ
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Κίτση Κατερίνα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Μετανάστης; Εαυτός; Άλλος; Εκπαιδευτικό δράμα; Θεατρικό έργο; Υποκριτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
369 σ., εικ., πιν., γραφ., ευρ.