Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση καινοτόμου πιλοτικής παρέμβασης για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής της οικογένειας μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Περίληψη

Παρά τον υψηλό επιπολασμό των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (ΕΜΔ) στο γενικό πληθυσμό, πολλά παιδιά εξακολουθούν να παραμένουν αδιάγνωστα, λόγω έλλειψης προληπτικού ελέγχου, με τεράστια ατομική και οικογενειακή επιβάρυνση, ενώ την ίδια στιγμή οι υφιστάμενες παρεμβάσεις είναι περιορισμένες και με αντικρουόμενα αποτελέσματα. Σκοπός της μελέτης ήταν ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση μιας καινοτόμου πιλοτικής παρέμβασης, σε γονείς μαθητών με ΕΜΔ, με στόχο τη βελτίωση του γονικού τύπου και της ποιότητας ζωής της οικογένειας. Μέθοδος: Σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή (randomized controlled trial), με δύο ομάδες (παρέμβασης και ελέγχου) και υιοθετήθηκε ένα σχέδιο αξιολόγησης που περιελάμβανε μετρήσεις πριν και μετά την παρέμβαση. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη στρατολογήθηκαν από τον πληθυσμό που απευθύνθηκε στην Κινητή Μονάδα του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ), η οποία έχει ως αντικείμενο την αξιολόγηση παιδιών για ΜΔ, σε επίπεδο Περιφέρειας Κρή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Despite the high prevalence of Specific Learning Disabilities (SLD) in the general population, many children still remain undiagnosed, due to a lack of screening, with enormous individual and family burden, while at the same time existing interventions are limited and with conflicting results. The purpose of the study was the design, implementation and evaluation of an innovative pilot intervention for parents of students with SLD with the aim of improving the parenting style and the family's quality of life. Methods: A randomized controlled trial (RCT), with two groups (intervention and control) was designed and implemented, and an evaluation design including pre- and post-intervention measurements was adopted. The participants in the study were recruited from the population addressed to the Mobile Unit of the Hellenic Mediterranean University (HMU), which aims to evaluate children for SLD, at the level of the Region of Crete. A total of 71 subjects met the study inclusion criteria ou ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2026)
DOI
10.12681/eadd/55803
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55803
ND
55803
Εναλλακτικός τίτλος
Design, implementation and evaluation of an innovative pilot intervention to improve the family quality of life of children with specific learning disabilities
Συγγραφέας
Πεδιώτη, Νεκταρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδακάκη Μαρία
Κούτρα Αικατερίνη
Πάρλαλης Σταύρος
Ασημόπουλος Χαρίσιος
Δρίτσας Ιωάννης
Μαρτινάκη Σοφία
Μουδάτσου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Ειδική μαθησιακή δυσκολία; Γονική μέριμνα; Πειραματικός σχεδιασμός; Ποιότητα ζωής; Γονικός τύπος; Παρέμβαση; Τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.