Πρόγραμμα παρέμβασης για την προώθηση της μετατραυματικής ανάπτυξης σε παιδιά σχολικής ηλικίας την περίοδο της πανδημίας του COVID-19

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η δημιουργία και η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος παρέμβασης που επιδιώκει να προωθήσει την μετατραυματική ανάπτυξη και να ενισχύσει λοιπές μεταβλητές ψυχικής υγείας (ενίσχυση ψυχικής ευημερίας και μείωση μετατραυματικού στρες) παιδιών σχολικής ηλικίας Γ΄ και Δ΄ δημοτικού μέσα από ασκήσεις που βοηθούν στην χρήση της ενσυνειδητότητας και των δυνάμεων και αρετών του χαρακτήρα (έμφυτα χαρακτηριστικά του ατόμου που μπορούν να καλλιεργηθούν). Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός, το σχολικός έτος 2022-2023 υλοποιήθηκε σε 20 σχολεία της πόλης του Ηρακλείου Κρήτης, τις ώρες του ολοήμερου, ένα πρόγραμμα με τίτλο «Ανακαλύπτοντας την Ευτυχία εν καιρώ πανδημίας». Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 8 εβδομάδων και κάθε συνάντηση είχε διάρκεια 45 λεπτών. Στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια καθώς και 1 μήνα μετά την ολοκλήρωσή του. Τα παιδιά που ανήκαν στην πειραματική ομάδα συμμετείχαν στο πρόγραμμα ενώ τα παιδιά της ομάδα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study aimed to evaluate the effectiveness of an intervention that promote post-traumatic growth and other mental health variables (enhancing mental well-being and reducing post-traumatic stress) of 3rd and 4th grade children through mindfulness and character strengths practices (innate traits of the individual that can be cultivated). During the school year 2022-2023, a program called "The exploration of Happiness during COVID-19 pandemic" was implemented in 20 schools of the city of Heraklion, Crete. The program has 8 sessions of 45 min each. Questionnaires were completed before, soon after the intervention, and one month later. The participants of the intervention group received the school program of interest whereas the participants of the control group received no intervention. The post-intervention results revealed that children who participated in the intervention sessions experienced significantly increased PTG, well-being, mindfulness, strengths use, and decreased PTS symp ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 1/2026)
DOI
10.12681/eadd/55802
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55802
ND
55802
Εναλλακτικός τίτλος
Development of an intervention to foster posttraumatic growth among children during COVID-19 pandemic
Συγγραφέας
Ταμιωλάκη, Αλεξάνδρα (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
Εξεταστική επιτροπή
Καλαϊτζάκη Αργυρούλα
Παπαδακάκη Μαρία
Κουρκούτας Ηλίας
Μαρκάκης Γεώργιος
Μουδάτσου Μαρία
Δρίτσας Ιωάννης
Κανδυλάκη Αγάπη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνική εργασία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Μετατραυματική ανάπτυξη; Ψυχική ευημερία; Μετατραυματικό στρες; Παιδιά; Πανδημία; Δυνάμεις του χαρακτήρα και αρετές; Ενσυνειδητότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.