Γεωπολιτική της Ευρασίας, δίκαιο της θάλασσας και θαλάσσιες μεταφορές: η περίπτωση της Κίνας

Περίληψη

Η μεγιστοποίηση της ισχύος αποτελεί προτεραιότητα ζωτικής σημασίας για τα κράτη του διεθνούς συστήματος. Κοινός παρονομαστής όλων των χωρών αποτελεί η επιθυμία για μεταβολή της υπάρχουσας κατάστασης προς όφελός τους, αποσκοπώντας, αρχικώς, στην ανάληψη της περιφερειακής ηγεμονίας και, εν συνεχεία, στην ανάδειξή τους στη μία και μοναδική ηγεμονική δύναμη παγκοσμίως. Με την ανακάλυψη του νέου κόσμου οι χώρες της Ευρώπης επιδίδονται σε έναν διαρκή αγώνα κατάκτησης όλο και περισσότερων εκ των καινούριων εδαφών, τα οποία θα τους εξασφαλίσουν τις απαραίτητες πρώτες ύλες και τα αναγκαία κοιτάσματα. Ωστόσο, στα μέσα του 20ου αιώνα παρατηρείται μία έντονη αλλαγή στο διεθνές σύστημα, με την υποχώρηση των παραδοσιακών μεγάλων δυνάμεων και την ανάδειξη νέων, κυρίως εξωευρωπαϊκών, διεκδικητών. Μία εξ αυτών των χωρών είναι η Κίνα, η οποία, τα τελευταία κυρίως χρόνια, έχει αναλάβει έναν πιο ενεργό ρόλο στη διεθνή κοινότητα, μέσω της αυξημένης προβολής της στο διεθνές σύστημα, των σφαιρών επιρροής κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The maximization of power is a vital priority for all states in the international system. The common denominator of all countries is the desire to change the existing status quo, aiming, initially, to assume the regional hegemony and subsequently to emerge as the one and only hegemonic power worldwide. With the discovery of the new world, the countries of Europe tried to conquer more and more territories, which would provide them with the necessary raw materials and deposits. However, in the middle of the 20th century, a significant change is observed in the international system, with the retreat of the traditional great powers and the emergence of new, mainly non European, contenders. One of these countries is China, which, mainly in recent years, has assumed a more active role in the international community, through its increased visibility in the international system, its spheres of influence and its established alliances. As the world’s most populous country, with a rapidly growing ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55704
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55704
ND
55704
Εναλλακτικός τίτλος
Geopolitics of Eurasia, international law of the sea, maritime transports: the case study of China
Συγγραφέας
Χονδρογιάννη, Διονυσία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών
Εξεταστική επιτροπή
Σιούσιουρας Πέτρος
Νικητάκος Νικήτας
Καρκαζής Ιωάννης
Σεϊμένης Ιωάννης
Φακιολάς Ευστάθιος
Σκλιάς Παντελής
Αθανασοπούλου Βικτώρια
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες ➨ Διεθνείς σχέσεις
Λέξεις-κλειδιά
Ευρασία; Κίνα; Νότια Σινική Θάλασσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)