Ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης και προσέλκυση - επιλογή ανθρώπινου δυναμικού: Ο ρόλος της αρνητικής διαδικτυακής πληροφόρησης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική έρευνα, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία και ειδικότερα οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (LinkedIn και Facebook), επιδρούν στη λήψη διοικητικών αποφάσεων στελέχωσης. Ο στόχος της έρευνας, είναι η μελέτη της επιρροής της διαδικτυακής συμπεριφοράς των υποψήφιων εργαζομένων, έτσι όπως εκφράζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην αρχική διαδικτυακή αξιολόγησή τους για μια θέση εργασίας. Η πρακτική αυτή, περιγράφεται στη βιβλιογραφία ως “cybervetting” και είναι αρκετά διαδεδομένη, χωρίς ωστόσο να υπάρχει επαρκές ερευνητικό πλαίσιο το οποίο να εξετάζει διεξοδικά όλες τις προεκτάσεις της. Η εν λόγω έρευνα επομένως, εστιάζει κυρίως στο βαθμό επίδρασης της αρνητικής διαδικτυακής πληροφόρησης στην απόφαση πρόσληψης, εκφραζόμενης σε διαφορετικές διαστάσεις εργασιακού ενδιαφέροντος. Αρχικά, επιχειρείται η αποσαφήνιση της έννοιας της αρνητικής διαδικτυακής πληροφόρησης μέσω μιας ποιοτικής προκαταρκτικής έρευνας. Στη συνέχεια, μέσω μιας ποσοτικής έρευνας επισκό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research, in the context of digital recruitement and selection, examines how technology affects managerial staffing decisions. More specifically, it examines the impact of the use of Social Media (LinkedIn and Facebook) as a source of initial assessment of job candidates' online self-presentation and digital behaviour. This widespread practice is described in the literature as "cybervetting" but there is still limited research of its implications. The present research therefore, focuses mainly to describe the way in which employers and/or human resources professionals, use social media in their recruitment and selection processes, with emphasis on the importance that can be given to the individual online information, especially the information characterized as "negative digital information" and its corresponding influence on the decision to reject or accept candidates for a job. First, an attempt is made to clarify the concept of negative online information through a qualit ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2024)
DOI
10.12681/eadd/54034
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54034
ND
54034
Εναλλακτικός τίτλος
Social Networking Websites in Personnel Recruitment and Selection: The role of applicants' negative digital information
Συγγραφέας
Γαϊτανάρου, Αφροδίτη (Πατρώνυμο: Στυλιανός)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Νικολάου Ιωάννης
Λεκάκος Γεώργιος
Γκορεζής Παναγιώτης
Κουστέλιος Αθανάσιος
Θερίου Γεώργιος
Νταλιάνης Φιλόθεος
Ιορδάνογλου Δήμητρα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης; Επιλογή προσωπικού; Ψηφιακή Αξιολόγηση; Αυτο-παρουσίαση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.