Εκμάθηση λογισμικού μέσων: εμπειρική διερεύνηση της επίδρασης οπτικών ενδείξεων και εξάσκησης στην απόκτηση διαδικαστικής γνώσης

Περίληψη

Ευρύτερο αντικείμενο της παρούσας διατριβής αποτελεί η διερεύνηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών των δυναμικών αναπαραστάσεων, και πιο συγκεκριμένα των βιντεοδιδασκαλιών, ως εργαλείο υποστήριξης της μάθησης. Η βιντεοδιδασκαλία λογισμικού αφορά μια ειδική κατηγορία βίντεο μέσω της οποίας αποτυπώνεται η καταγραφή των ενεργειών για την παρουσίαση μιας διαδικασίας στους εκπαιδευόμενους, η οποία συνδυάζει αφήγηση και οπτικά στοιχεία. Με τη διάδοση των βιντεοδιδασκαλιών στην εκμάθηση λογισμικού είναι σημαντικό να γίνει αντιληπτό πως οι άνθρωποι επεξεργάζονται το βίντεο και πως ο σχεδιασμός της βιντεοδιδασκαλίας μπορεί να υποστηρίξει αυτές τις διαδικασίες (van der Meij και van der Meij, 2013). Ένα παράδειγμα χρήσης βιντεοδιδασκαλιών θεωρείται: η επίδειξη του τρόπου χρήσης μιας νέας εφαρμογής υπολογιστή. Η υλοποίηση των βιντεοδιδασκαλιών που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτή τη διατριβή βασίστηκε στο θεωρητικό πλαίσιο της Γνωστικής Θεωρίας Πολυμεσικής Μάθησης (Mayer, 2014). Με στόχο να συνεισφέρει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The broader objective of this dissertation is to explore the possibilities and limitations of dynamic representations, and more specifically of video tutorials, as a learning tool. Video teaching software is a special category of video through which the recording of actions for the presentation of a process to the learners is presented, combining narration and visual elements. With the proliferation of video tutorials in software learning it is important to understand how people process video and how video tutorial design can support these processes (van der Meij and van der Meij, 2013). One example of the use of video tutorials is considered: the demonstration of how to use a new computer application. The implementation of the video tutorials used in this dissertation was based on the theoretical framework of the Cognitive Theory of Multimedia Learning (Mayer, 2014). In order to explore the effectiveness of video tutorials in enhancing learning, the dissertation presents research resu ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50966
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50966
ND
50966
Εναλλακτικός τίτλος
Media software training: effects of visual cueing and practice on the acquisition of procedural knowledge
Συγγραφέας
Ραγάζου, Βασιλική (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καρασαββίδης Ηλίας
Πολίτης Παναγιώτης
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Δερμιτζάκη Ειρήνη
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Σάμψων Δημήτρης
Κόμης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική ➨ Λογισμικό (software)
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Βιντεοδιδασκαλίες λογισμικού; Πολυμεσική μάθηση; Επίδοση εκτέλεσης έργων; Σήμανση; Εξάσκηση; Γνωστική υπερφόρτωση; Αυτο-αποτελεσματικότητα; Ροή; Παρώθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.