Πρώιμος και προκαταρκτικός σχεδιασμός καινοτόμων θερμοδυναμικών κύκλων αεροπορικών κινητήρων για αεροσκάφη που θα επιχειρούν το 2050

Περίληψη

Ο σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι o σχεδιασμός καινοτόμων θερμοδυναμικών κύκλων για αεροπορικούς κινητήρες καθώς και ο σχεδιασμός επιμέρους τμημάτων αεροπορικών κινητήρων για αεροσκάφη που θα επιχειρούν το 2050. Πρόκειται για μια πλήρη τεχνολογική έρευνα, τα βασικά αντικείμενα της οποίας συνοψίζονται ως εξής: 1) Διερεύνηση θερμοδυναμικών κύκλων με επανάκτηση θερμότητας και ενδιάμεση ψύξη, για εφαρμογές σε αεροπορικούς κινητήρες. 2) Διερεύνηση θερμοδυναμικών κύκλων με επανάκτηση θερμότητας, για εφαρμογές σε κινητήρες ελικοπτέρων. 3) Σχεδιασμός και διαστασιολόγηση διατάξεων εναλλακτών θερμότητας για εφαρμογές σε αεροπορικούς κινητήρες. 4) Ανάπτυξη εργαλείων για την ανάλυση της επίδρασης της γεωμετρίας του εναλλάκτη θερμότητας στην κατανάλωση καυσίμου. Η έρευνα ακολουθεί μία προσέγγιση εφαρμοσμένης θερμοδυναμικής, ενώ υποστηρίζεται και από ένα ευρύ φάσμα εργαλείων, ώστε να εξασφαλισθεί μία όσο το δυνατόν πιο ολιστική αντιμετώπιση. Επιγραμματικά, γίνεται χρήση 1) αναλυτικών εργαλεί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The goal of the current thesis is the design of thermodynamic cycles for aero engines and aero engines components, for aircrafts that will be in service in 2050. The main objectives of the thesis are summarized below: Investigation of intercooled recuperative cycles for aero engines, investigation of recuperative cycles for helicopter engines, design of heat exchangers for aero engines, development of a holistic approach and methodology for the efficient design of heat exchangers. The research follows an applied thermodynamics approach, and is supported by a wide range of tools: 1) analytical tools for analysis of thermodynamic cycles, 2) high-fidelity computational fluid dynamics tools, 3) analytical tools for the design of heat exchangers. A reference engine was initially defined, designed and studied. Given the power requirements of the reference engine, intercooled recuperative engines have been designed and studied. For the investigation of innovative cycles, it was necessary to d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/45948
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45948
ND
45948
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptual and preliminary design of innovative thermodynamic cycles for aero engines for the year 2050 aircrafts
Συγγραφέας
Σαλπιγγίδου, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Υάκινθος Κυριάκος
Μισηρλής Δημήτριος
Γούλας Απόστολος
Κάλφας Ανέστης
Βλαχοστέργιος Ζήνων
Gronstedt Tomas
Seitz Arne
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Αεροπορικοί κινητήρες; Εναλλάκτες θερμότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
148 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)