Περίληψη
Η συγκεκριμένη διδακτορική διατριβή αποτελεί μια θεωρητική και εμπειρική έρευνα για τα οικονομικά του ανθρώπινου κεφαλαίου. Θεωρητικά, προτείνω μια ταξινόμηση διαφόρων προσεγγίσεων, έτσι ώστε ο αναγνώστης να κατανοήσει με σαφήνεια τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ και εντός των μελετών. Εμπειρικά, τα αποτελέσματα παρέχουν αμφιλεγόμενα στοιχεία σχετικά με τις επιπτώσεις του ανθρώπινου κεφαλαίου στην ανάπτυξη. Γι’ αυτό, διεξάγω πρώτα μια μετα-παλινδρόμηση για την επίδραση της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει σφάλμα δημοσίευσης προς την κατεύθυνση ενός θετικού αντίκτυπου της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη. Από τη στιγμή που αναδεικνύεται αυτό, επιβεβαιώνω μια αυθεντική επίδραση της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη. Η διαφοροποίηση των εκτιμήσεων εξαρτάται από τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της μελέτης. Αυτά τα ευρήματα δεν δείχνουν ότι δεν υπάρχει ο θετικός αντίκτυπος της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη όπως υποδηλώνεται από τη θεωρία. Μπορεί να σημαίνει ότι τα προβλήματ ...
Η συγκεκριμένη διδακτορική διατριβή αποτελεί μια θεωρητική και εμπειρική έρευνα για τα οικονομικά του ανθρώπινου κεφαλαίου. Θεωρητικά, προτείνω μια ταξινόμηση διαφόρων προσεγγίσεων, έτσι ώστε ο αναγνώστης να κατανοήσει με σαφήνεια τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ και εντός των μελετών. Εμπειρικά, τα αποτελέσματα παρέχουν αμφιλεγόμενα στοιχεία σχετικά με τις επιπτώσεις του ανθρώπινου κεφαλαίου στην ανάπτυξη. Γι’ αυτό, διεξάγω πρώτα μια μετα-παλινδρόμηση για την επίδραση της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει σφάλμα δημοσίευσης προς την κατεύθυνση ενός θετικού αντίκτυπου της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη. Από τη στιγμή που αναδεικνύεται αυτό, επιβεβαιώνω μια αυθεντική επίδραση της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη. Η διαφοροποίηση των εκτιμήσεων εξαρτάται από τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της μελέτης. Αυτά τα ευρήματα δεν δείχνουν ότι δεν υπάρχει ο θετικός αντίκτυπος της εκπαίδευσης στην ανάπτυξη όπως υποδηλώνεται από τη θεωρία. Μπορεί να σημαίνει ότι τα προβλήματα που χαρακτηρίζουν την εμπειρική έρευνα σχετικά με αυτό το ερώτημα είναι τόσο σοβαρά που καθιστούν αδύνατη την ανεύρεση αυτής της επιρροής. Επιπλέον, χρησιμοποιώ τεχνικές μοναδιαίας ρίζας και συνολοκλήρωσης για να μελετήσω τη σχέση ανάμεσα στην παραγωγή, το εργατικό δυναμικό, το φυσικό κεφάλαιο, την εκπαίδευση, την υγεία καθώς και την έρευνα και ανάπτυξη, χρησιμοποιώντας δεδομένα σε επίπεδο πολιτείας για τις ΗΠΑ. Τα πορίσματα υποδηλώνουν ότι η εργασία, το φυσικό κεφάλαιο και η εκπαίδευση ασκούν θετική επίδραση στο εισόδημα, ενώ η υγεία καθώς και η έρευνα και ανάπτυξη δεν σχετίζονται με την παραγωγή. Αντίθετα, η εισοδηματική επίδραση του δημόσιου κεφαλαίου είναι αρνητική. Τα στοιχεία αυτά αναδεικνύουν την εκπαίδευση ως ένα αποτελεσματικό μέσο περιφερειακών πολιτικών για τη μείωση εισοδηματικών διαφορών μεταξύ των αμερικανικών πολιτειών. Τέλος, χρησιμοποιώ χωρικές οικονομετρικές μεθόδους για να μελετήσω το ρόλο διάφορων τύπων αλληλεπίδρασης (γεωγραφικών, κοινωνικών και οικονομικών) στην οικονομική κατάσταση των πολιτειών των ΗΠΑ. Χρησιμοποιώντας μια συνάρτηση παραγωγής για την υγεία, τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι οι δαπάνες για την εκπαίδευση και την υγεία είναι καθοριστικοί παράγοντες για τη μακροζωία, ενώ το κάπνισμα επιδρά αρνητικά. Για λόγους ευρωστίας, χρησιμοποιώ τις δαπάνες για την υγεία καθώς και εκπαιδευτικά κριτήρια, εκτός από τα γεωγραφικά. Στην πρώτη περίπτωση, οι πολιτείες με παρόμοιες δαπάνες για την υγεία είναι "γείτονες" και επηρεάζουν με τη σειρά τους θετικά το προσδόκιμο ζωής, ενώ στη δεύτερη, οι εκπαιδευτικοί "γείτονες" δεν επηρεάζουν το προσδόκιμο ζωής. Αυτές οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι γεωγραφικές και οικονομικές σχέσεις συνεπάγονται ισχυρές διασυνοριακές αλληλεπιδράσεις, οι οποίες δικαιολογούν την ανάγκη για εναρμονισμένες πολιτικές με στρατηγικό συντονισμό του προσδόκιμου ζωής που στοχεύει στην οικονομική και κοινωνική συνοχή των ΗΠΑ. Άρα, αξίζει να εμπλουτιστεί η ανάλυση του ανθρώπινου κεφαλαίου με περισσότερους δείκτες που περιλαμβάνουν διαφορετικά επίπεδα και μορφές ανθρώπινου κεφαλαίου. Μπορούν να αναπτυχθούν περαιτέρω μέτρα που επιτρέπουν μια βελτιωμένη προσέγγιση του ανθρώπινου κεφαλαίου, ενσωματώνοντας τις διαστάσεις του χώρου και του χρόνου στην ανάλυση, διότι η ιστορία και η γεωγραφία έχουν σημασία.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The particular PhD thesis provides a theoretical and empirical research on the economics of human capital. From a theoretical point of view, I offer a classification of several approaches, so that the reader can understand in a clear way the similarities and differences between as well as within the branches. Regarding empirics, the results provide controversial evidence on the growth effects of human capital. For this reason, I first conduct meta-regression analysis (MRA) of the effect of education on economic growth. The MRA results show that there is substantial publication selection bias towards a positive impact of education on growth. Once I account for this, I find evidence of a genuine growth effect of education. The variation in reported estimates depends critically on the specific features of the study. These findings do not imply that the positive impact of education on growth postulated by theory does not exist. It may be the case that the problems characterizing empirical ...
The particular PhD thesis provides a theoretical and empirical research on the economics of human capital. From a theoretical point of view, I offer a classification of several approaches, so that the reader can understand in a clear way the similarities and differences between as well as within the branches. Regarding empirics, the results provide controversial evidence on the growth effects of human capital. For this reason, I first conduct meta-regression analysis (MRA) of the effect of education on economic growth. The MRA results show that there is substantial publication selection bias towards a positive impact of education on growth. Once I account for this, I find evidence of a genuine growth effect of education. The variation in reported estimates depends critically on the specific features of the study. These findings do not imply that the positive impact of education on growth postulated by theory does not exist. It may be the case that the problems characterizing empirical research on this question are so severe that they make it impossible to uncover this influence. In addition, I employ panel unit root and cointegration techniques to study the relation between output growth, labor, physical capital, education, health as well as R&D, using state-level data for the US. The obtained CCEMG and AMG findings suggest that labor, private capital and education exert a positive effect on state income, whereas health and R&D are insignificantly related to output. In contrast, the income effect of public capital is negative. This evidence qualifies education as an effective instrument for regional policies aiming at narrowing income gaps across US states. Finally, I use spatial econometric methods to study the role of different types of spillovers (geographic, social and economic) on the economic status of the US states. Using a health production function model, the spatial IV results imply that education and health expenditure are the main determinants of longevity, whereas smoking bears a negative influence. For robustness, I also use health spending as well as education criteria, apart from the geographical ones. In the first case, states with similar health expenditure are "neighbors" and affect in turn positively the life expectancy process, whereas in the second one, education neighbors do not affect life expectancy. These estimates robustly demonstrate that geographical and economic linkages imply strong cross-state spillovers, which justify the need for harmonized policies with strategic coordination for life expectancy aiming at economic and social cohesion across US states. Thus, it is noteworthy to enrich the analysis of human capital with more indicators that comprise different levels and forms of human capital. Further measures can be developed that enable an improved approximation of human capital, by incorporating the dimensions of both space and time in the analysis, because history and geography matter.
περισσότερα