Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών: ιστορική διάσταση και σύγχρονες τάσεις

Περίληψη

Αντικείμενο της διατριβής είναι η ιστορική διάσταση της εκπαιδευτικής αξιολόγησης της σχολικής εκπαίδευσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και η καταγραφή των σύγχρονων τάσεων στην εκπαιδευτική αξιολόγηση. Στην ιστορική διάσταση καταγράφεται το θεσμικό πλαίσιο που αφορά την αξιολόγηση, όπως αυτή εφαρμόστηκε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, επικεντρωμένη στο έργο των εκπαιδευτικών. Στις σύγχρονες τάσεις εντάσσονται αφενός μεν οι σύγχρονες διεθνείς και ευρωπαϊκές τάσεις, αφετέρου δε η διερεύνηση των απόψεων των Ελλήνων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο θέμα της αξιολόγησης της εκπαίδευσης γενικά και του δικού τους έργου ειδικότερα. Η έρευνα, της οποίας τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS, έδειξε ότι τη διαδικασία της αξιολόγησης την αποδέχονται οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες εκπαιδευτικούς, με προβληματισμό ωστόσο πάνω σε καίριες παραμέτρους της. Έδειξε επίσης ότι η στάση των εκπαιδευτικών προσδιορίζεται τό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The intent of this study is to record the history of school evaluation in the Greek educational system along with modern European and international tendencies. The opinions of teachers of primary and secondary education concerning the subject of evaluation of education in general, as well as the evaluation of their own work in particular, are both investigated. My reasons for selecting the evaluation of educational work are related to the historical interest that this particular subject has in the Greek education. We cannot overlook that modern efforts for evaluation in the Greek educational system move inside the framework of international and mainly European views and applications. The investigation of teachers’ opinions, shows the attitudes of those who are the main recipients of the evaluation system and reveals the prerequisites to view the evaluation in a positive light. The processing of data, analysed with the use of SPSS statistical packet, reveals findings, which show ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42405
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42405
ND
42405
Εναλλακτικός τίτλος
School and teacher evaluation: historical dimension and current tendencies
Συγγραφέας
Κηροποιού-Κουτρουμανίδου, Κωνσταντινιά (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καραφύλλης Αθανάσιος
Καρακατσάνης Παναγιώτης
Κυπριανός Παντελής
Καράκος Αλέξανδρος
Ηλιάδου-Τάχου Σοφία
Βεργέτη Μαρία
Ρεκαλίδου Γαλήνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορική διάσταση της αξιολόγησης; Επιθεωρητής; Σχολικός σύμβουλος; Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας; Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού; Δείκτες ποιότητας στην εκπαίδευση; Ερωτηματολόγιο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
300 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)