Ψυχολογική ενίσχυση και εκμάθηση δεξιοτήτων μαθητών μέσω της αυτο-ομιλίας

Περίληψη

Η αποτελεσματικότητα της αυτο-ομιλίας εξετάζεται συστηματικά μόλις την τελευταία δεκαετία στο χώρο της ψυχολογίας της άσκησης, του αθλητισμού και της φυσικής αγωγής. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει νέα όρια στις σχετικές έρευνες εξετάζοντας την αποτελεσματικότητα της αυτο-ομιλίας σε δεξιότητες πρωτότυπες στο μάθημα της φυσικής αγωγής. Εκτελέσθηκαν τρία διαδοχικά πειράματα. Το πρώτο πείραμα έδειξε ότι η απόδοση σε μια πρωτότυπη κινητική δεξιότητα σχετική με το ποδόσφαιρο βελτιώθηκε καλύτερα με την αυτο-ομιλία τεχνικής υπόδειξης σε σχέση με την αυτο-ομιλία παρακίνησης και την ομάδα ελέγχου. Το δεύτερο πείραμα εφαρμόσθηκε σε μια παρόμοια δεξιότητα, στο χάντμπωλ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στις δύο δοκιμασίες οι ομάδες αυτο-ομιλίας τεχνικής υπόδειξης και παρακίνησης βελτίωσαν τις επιδόσεις τους σημαντικά σε σχέση με την ομάδα ελέγχου. Για το αριστερό χέρι η αυτο-ομιλία τεχνικής υπόδειξης είχε καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με την αυτο-ομιλία παρακίνησης. Από τα αποτελέσματ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The examination of self-talk technique is ongoing and systematic during the last decade in sports and physical education area. The examination of novel and improved techniques applied to primary school students. Three sequential experiments were carried out during the research. The first one indicates the more significant effectiveness of instructional self-talk technique application in soccer skills improvement than the other two methods (motivational self-talk and control group). The second one applied to a similar to the above sport skill in handball. The above two results showed that the groups that used the motivational and instructional self-talk technique achieved significantly better performance in contrary to control group’s one. Also, the results derived by the instructional self-talk method application in athletic exercises executed by the less skilled hand were better than motivational self-talk ones. The same above results indicate that instructional self-talk technique ap ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35343
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35343
ND
35343
Εναλλακτικός τίτλος
Psychological support and skills learning students by self-talk
Συγγραφέας
Μπάρδας, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Θεοδωράκης Ιωάννης
Γούδας Μάριος
Χατζηγεωργιάδης Αντώνιος
Κουθούρης Χαρίλαος
Γεροδήμος Βασίλειος
Διγγελίδης Νικόλαος
Μπεμπέτσος Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Αυτο-ομιλία; τεχνική υπόδειξη; Παρακίνηση; Φυσική αγωγή; Σωματική απόδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xi, 137 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)