Από την ποίηση στην ζωγραφική: Μπωντλαίρ - Μονέ, Γκωγκέν, Βαν Γκογκ

Περίληψη

Η ποίηση και η ζωγραφική ήταν πάντα δύο διαφορετικές εκφράσεις του πνεύματος και της ψυχής του ανθρώπου που ήταν ταγμένες η κάθε μια τους ξεχωριστά να εκφράζουν αυστηρά αυτό που λεγόταν ή φαινόταν αντίστοιχα. Με το πέρασμα των αιώνων οι δύο τέχνες συναντώνται –συγκλίνουν και ως προς το ότι συνεργάζονται (πχ υπογραφή του ζωγράφου ή τίτλοι σε πίνακες όπως του Γκωγκέν) και ως προς το ότι εκφράζουν τόσο αυτό που δεν βλέπεται όσο και αυτό που δεν ακούγεται. Παράγοντας καταλυτικός αυτής της σύγκλισης υπήρξε η παρουσία του συμβόλου, ενός «στοιχείου» δηλ. που λειτουργούσε σαν μέσο για να εκφράσει ο καλλιτέχνης το συναίσθημα του και όχι μόνο να παράγει τέχνη. Το «τώρα» της κάθε δημιουργικής έκφρασης μέσα από το Σύμβολο είναι ο συνδυασμός της αρχαϊκής συνείδησης σχετικά με ότι έχουμε ζήσει στο παρελθόν με το απόλυτο μέλλον που είναι η υπερβολική έκφραση της συνείδησης του ανθρώπινου είδους για τα μελλούμενα.Ο Κάρολος Μπωντλαίρ, ο Κλωντ Μονέ, ο Πωλ Γκωγκέν και ο Βικέντιος Βαν Γκογκ α ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

La poésie et la peinture étaient toujours deux différentes expressions de l’esprit et de l’âme de l’homme qui sont dédiées à présenter absolument chacune à sa façon ce qui était dit ou vu.Au fil des années, les deux arts se rencontrent, s’entraident et collaborent à exprimer tous les deux ce qui n’est pas vu ou entendu, comme p.ex. la signature du peintre ou les titres des tableaux, comme chez Gauguin. Facteur définitif de cette rencontre fut la présence du « symbole », un sujet-élément, c'est-à-dire qui fonctionne comme moyen pour que l’artiste exprime ses sentiments et non pas pour qu’il crée seulement l’art pour l’art.Le “maintenant” de chaque expression créative à travers le Symbole est la combinaison de la conscience archaïque de tout ce qu’on a vécu dans le passé par rapport au futur absolu qui est l’expression symbolique supérieure de la façon dont le genre humain se rend compte des expériences à venir.(2)La problématique de la thèse de doctorat intitulée « De la poé ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32218
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32218
ND
32218
Εναλλακτικός τίτλος
De la poésie à la peinture: Baudelaire-Monet, Gaugin, Van Gogh
Συγγραφέας
Σταμάτη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Λάμπρος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γαλλικής Γλώσσας - γλωσσολογίας - Γαλλικής Λογοτεχνίας - Ιστορίας του Γαλλικού Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κουτσογιαννοπούλου Πηγή-Δάφνη
Γούλα-Μητάκου Πολυξένη
Μπουτουροπούλου Ιφιγένεια
Γεωργιτσογιάννη Ευαγγελία
Πριοβόλου Στ.
Λιτσαρδάκη Μ.
Αποστόλου Ειρήνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Ζωγραφική; Ποίηση; Μπωντλαίρ - Γκωγκέν γυναίκα; Μπωντλαίρ - Μονέ φύση; Μπωντλαίρ - Βαν Γκογκ θάνατος; Τέχνη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
348 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)