Η συμβουλευτική διαδικασία: προς αναζήτηση ενός μοντέλου ψυχοκοινωνικής συμβουλευτικής παρέμβασης

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα παρουσιάζονται και αναπτύσσονται θεωρητικές και μεθοδολογικές απόψεις που αφορούν τη συμβουλευτική παρέμβαση στα πλαίσια της προσχολικής αγωγής. Το μοντέλο που χρησιμοποιήσαμε είναι επικεντρωμένο στο προσωπικό, γιατί θεωρούμε πως η αντιμετώπιση και επίλυση των περισσοτέρων προβλημάτων που εμφανίζονται στο χώρο της προσχολικής αγωγής είναι συχνότατα εφικτή διαμέσου του προσωπικού, εφόσον αυτό έχει την απαραίτητη υποστήριξη και γνώση. Ως εκ τούτου, η διατριβή αυτή στοχεύει στην περιγραφή της διαδικασίας της συμβουλευτικής παρέμβασης και των αποτελεσμάτων της, στην καλύτερη κατανόηση της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στον σύμβουλο και την ομάδα προσωπικού και στην ανακάλυψη του τρόπου με τον οποίο αυτή η αλληλεπίδραση επηρεάζει το αποτέλεσμα της συμβουλευτικής παρέμβασης. Αυτό θα συνέβαλε στην εξέλιξη ενός μοντέλου που με αφετηρία το προσωπικό, θα στόχευε σε ευνοϊκά για το παιδί αποτελέσματα.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This research presents and develops theoretical and methodological concepts related to consultation process as far as preschool education is concerned. This model, which was used, is focused on the staff because we consider that most of the problems that appear in the environment of preschool education can be faced and solved by the staff, provided they have the essential support and knowledge. Therefore, this thesis aims at the description of the consultation process and its effects, at better knowledge of the mutual influence between the consultant and the staff as well as the discovery of the way in which this mutual influences shapes the result of this consultation process. This would result in the development of a model which based on staff's help, would lead to favourable results for the child.
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/32165
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32165
ND
32165
Εναλλακτικός τίτλος
The consultation process: researching a psychological consultation model
Συγγραφέας
Σαλπιστής, Σάββας (Πατρώνυμο: Ν.)
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κάτσιου - Ζαφρανά Μαρία
Τζουριάδου Μαρία
Συγκολλιτού Ευθυμία
Μπακιρτζής Κωνσταντίνος
Στογιαννίδου Αριάνα
Κοντοπούλου Ανθίπη
Ρούσση Παγώνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προσχολική εκπαίδευση; Εκπαιδευτικοί σύμβουλοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
275 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.